Românii călătoresc mai puțin în vacanțe, dar mai mult în interes de afaceri

Nu știu ce economie mai avem noi sau cu ce tip de afaceri ne mai ocupăm, dar comparativ cu 2006, numărul românilor care călătoresc pentru afaceri a crescut până în 2014 cu 5 procente. Dintre aceștia 44% călătoresc în România și 12% în Europa.

Cei care circulă în interes de afaceri sunt în general bărbații – 70% –, față de doar 30% femei, cu vârsta cuprinsă între 24 și 45 ani, venituri mari și studii superioare, arată cel mai recent Studiu Național de Audiență (SNA) FOCUS realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).

Ritmul cu care a crescut procentul călătoriilor de afaceri ale românilor mi se pare unul foarte mic: de la 10% în 2006, la 15% în 2014. Sunt 8 ani și nici măcar o creștere de 1% pe an… Chestiunea asta se reflectă și în călătoriile de agrement, după cum văd eu lucrurile – no business, no money, no fun!

Urmarea? Din ce în ce mai puțini români  își permit să plece în călătorii de agrement. După un maxim atins în anul 2009, când 67% dintre români au fost plecați în vacanță, în prezent procentul acestora abia atinge 57%.

Că în România turismul de agrement este foarte scump, nu mai e un secret pentru nimeni, drept urmare procentul celor care mai pleacă în vacanțe în țara lor este în scădere. În 2010 erau 77%, iar astăzi sunt 66% și continuă să scadă. În schimb, cum în Europa sunt destinații frumoase la prețuri care corespund cu cerințele și oferta, numărul românilor care aleg să-și petreacă vacanțele în țări europene este în urcare: 14% astăzi față de 10% în 2006.

Agențiile de turism sunt în moarte clinică. Era și firesc din moment ce pun adaosuri mari comparativ cu seriozitatea și mai ales cu disponibilitatea. Eu anul acesta am renunțat să mai discut cu agențiile și mi-am conturat vacanța individual în momentul în care am văzut că sunt taxată cu 180 de euro mai mult pentru o cazare în Thassos, doar pentru un schimb de două mailuri. Trecând peste experiența personală, doar 17% dintre românii care au efectuat minim o călătorie de agrement în ultimul an au apelat la o agenție de turism. Sper sincer ca acest procent să fie în scădere. Nu mai văd utilitatea agențiilor de turism. Văd în schimb o mare oportunitate pentru un nou tip de agenți de turism care să lucreze individual, personalizat și cu comisioane de bun simț.

La capitolul planuri stăm bine, ca de obicei. 46% dintre români își doresc să ajungă în Europa și 16% pe un alt continent.

Să vedem dacă se va și întâmpla asta. Deocamdată, urmează să votăm un președinte pentru România. 😉

Studiu Național de Audiență (SNA) FOCUS realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) acoperă perioada 2006-2014, iar universul studiului este reprezentat de populația din mediul urban din România cu vârsta cuprinsă între 14 și 64 de ani. Caracterul continuu al studiului și eșantioanele mari (peste 10.000 de interviuri anual) permit observarea fluctuațiilor preferințelor populației și studierea lor în raport cu evoluția socio-economică din România. Marja de eroare este de  +/-0.8%.

Anunțuri
Românii călătoresc mai puțin în vacanțe, dar mai mult în interes de afaceri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s