Internetul în 2014 – un mediu de masă

Ce urmează nu este o știre proaspătă, nici una bombă, dar am considerat că mai poate fi o informație utilă pentru cei care sunt interesați de cifrele care au dus la concluzia din titlu, așa cum a fost prezentată în martie. O scurtă recapitulare, nu strică niciodată. 🙂 Așadar…

Din măsurătorile Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT), care s-au concretizat într-o cercetare prezentată anul acesta la cea de-a doua ediție a evenimentului ”Ziua Cercetării Media” (26 martie 2014), rezultă că numărul utilizatorilor de internet creşte continuu de mai bine de 10 ani. De la 1,7 milioane, numărul lor a ajuns în anul 2013 la aproape 6,5 de milioane. Prima concluzie importantă relevată de cifrele BRAT arată că internetul a devenit un mediu de masă. Pentru sectorul de vârstă 14-24 de ani, cifrele arată spectaculos, ajungând la un procent de 96% în mediul urban.

foto 1

Din punct de vedere al frecvenței cu care este accesat, tinerii între 14 și 24 de ani au o pondere de 83% în mediul urban, procent care nu s-a schimbat față de 2012.

foto 2

O alta chestiune importantă relevată de studiu este raportul femei / barbati. Se constată o creștere a consumului de internet la femeile din mediul urban, între utilizatorii cu vârste între 14-64 de ani.

foto 3

Profilul pe vârste al utilizatorului de internet din mediul urban arată o creștere susținută pentru sectorul 55-64 de ani.

foto 4

Cei care au accesat cel mai mult internetul, în 2013, au fost persoanele cu vârste între 25 și 44 de ani – 52%. Aceștia sunt urmați de categoriile 14-24 de ani, în procent de 26%, 45-54 de ani – 14%, iar în procent de 8%, persoanele cu vârste între 55 si 64 de ani.

81% dintre români (din mediul urban) – au conexiune internet la domiciliu.

Consumul media zilnic pentru tinerii intre 14-24 de ani plasează internetul pe primul loc, fiind urmat de televiziune, radio, reviste și ziare.

foto 5

Cei mai mulți tineri din mediul urban caută informații cu ajutorul motoarelor de căutare, iar 87% accesează rețele sociale. Internetul este primul loc unde se informează 83% dintre tinerii din mediul urban.

foto 6       foto 7

La capitolul dispozitive de pe care accesează internetul, conduc dispozitivele fixe, o explicație constă și în faptul că mulți nu au renunțat la acestea odată cu apariția tabletei sau a smartphonului.

foto 8

În ceea ce privește rețelele de socializare, acestea sunt pe un trend ascendent pentru toate categoriile de vârstă cuprinse în cercetarea BRAT. Pe sectorul de vârstă 25-44 de ani – 53% au minim un cont pe rețelele sociale, iar 43% au studii medii.

foto 9

Detalii –  Microfonul deschis: Web 2.0 – 9 aprilie

O scurtă radiografie a mediului online românesc – invitată Arina Ureche, director general al Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT).

– înregistrarea emisiunii transmisă pe www.radio3net.ro

Anunțuri
Internetul în 2014 – un mediu de masă

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s