PR Forum 2014 – Trends for 2014

 

Anul acesta aparţine celor care vor să facă lucruri. – Cristian Manafu

Sunt primele cuvinte auzite ieri la PR Forum, în cadrul celei de-a doua sesiuni, moderată de Cristian Manafu. Una din cele două, din ziua dedicată conferinţelor şi seminariilor.

PR Forum este un eveniment care se adresează practicienilor şi specialistilor în relaţii publice şi comunicare. Anul acesta, la a opta ediţie ce a debutat ieri la Hotel JW Marriot din Bucureşti, au fost prezentate în mod particular tendinţele, oportunităţile şi provocările industriei de PR în contextul economic actual.

Cea de-a doua conferinţă, la care am şi participat, a vorbit despre trendurile anului 2014 în PR – PUBLIC RELATIONS TRENDS FOR 2014 – având ca speakeri trei invitaţi internaţionali: Paul Holmes, Pascal Beucler şi Boris Beker. La această sesiune a vorbit şi Ioana Mănoiu, din perspectiva locală, despre cinci tendinţe internaţionale care vor pătrunde şi piaţa românească de PR în acest an.

PUBLIC RELATIONS TRENDS FOR 2014

Paul Holmes

PR Forum 2014
Paul Holmes

Paul Holmes este un nume răsunător în industria de PR la nivel internaţional deşi este jurnalist de business şi, după cum se descrie, nu ar fi un practician bun dacă ar încerca să intre în PR. În anul 2000, a fondat The Holmes Report, publicaţie cu analize şi insight-uri ale industriei de relaţii publice şi SABRE Awards, una dintre cele mai prestigioase competiţii de PR din lume.

Grupul Holmes a fost înfiinţat în anul 2000, Paul Holmes ocupând poziţiile de redactor- şef şi director executiv.

Prezent la Bucureşti ieri, Paul Holmes a avut din punctul meu de vedere una dintre cele mai convingătoare prezentări. Nu a fost susţinută şi de o prezentare scrisă, dar Paul Holmes a folosit sinceritatea, apropierea faţă de public, autenticitatea, „instrumente” pe care le-a şi inclus în trendurile pentru 2014.

Acum patru, cinci ani, lumea putea crede că un brand este exact cum îl descriem. Astăzi, doar cei foarte naivi mai cred că se întâmplă aşa. Azi, contează ce spune publicul pe chat, în spatele nostru, la party, la cocktail. Trebuie să fii mai autentic şi mai corect, cinstit.

Vorbind despre prezent, Paul Holmes consideră că am intrat într-o epocă de posibilităţi extraordinare pentru Public Relations, într-un peisaj mult mai competitiv. Trendul dominant se află centrat pe zona clientului, pe revoluţia social media şi a digitalului. Principiile de PR au rămas la fel ca acum 100 de ani, Social Media nu a schimbat asta.

Marketing and corporate communications are coming together.

Trebuie să îţi faci în primul rând angajaţii să devină ambasadorii brandului promovat de compania ta. Marketingul începe cu proprii angajaţi .– spune Paul Holmes, amintind celebra (deja) întâmplare legată de campania McDonald’s “We love to see you smile”. Când a fost lansată în Statele Unite, Holmes a insistat să vadă cum îl face McDonald’s pe client să zâmbească. Pentru că angajaţii nu afişau niciodată zambete, i-a provocat, le-a zâmbit, a insistat cu încăpăţânare să obţină zâmbetele promise de campanie, încât a fost la un pas chiar să fie arestat. „Dacă faci o promisiune de brand, trebuie să le-o comunici în primul rând angajaților. Ei sunt cei mai responsabili de respectarea ei”.

Referitor la provocările prezentului, Paul Holmes consideră că să controlezi mesajul nu este principala provocare. Mai mult, acum controlul este mai puţin important ca oricând. Provocarea constă în a reuşi să convingi managerii, oamenii în poziţii de CEO, că nu ajută să controlezi mesajul.

Nu cred că o campanie trebuie denumită după canalul pe care o lansezi. Nu este o campanie digitală doar pentru că a fost lansată pe YouTube. – Paul Holmes

Schimbări necesare în PR – Paul Holmes

să aducem oameni care pot crea conţinut creativ

să aducem oameni specializaţi pe analiza de date

să aducem oameni care nu au neapărat backround în PR, oameni care au activat în orice domeniu, dar care înţeleg cum se produc schimbările

să se folosească oamenii de PR care au un trecut în jurnalism, pentru a descoperi poveştile din spatele clientului.

Una din întrebările venite din public, la finalul prezentării, s-a referit la creativitate vs curaj în competiţiile la care agenţiile de PR pierd în faţa agenţiilor de advertising.

Ce lipseşte referitor la creativitate în PR? Nu suntem suficient de curajoşi pentru a intra în competiţii în faţa agenţiilor de advertising? – Monica Jitariuc, The Practice

Răspunsul lui Paul Holmes a evidenţiat un adevăr dureros pentru omul de PR, răspuns care probabil nu ar fi venit din partea unui specialist implicat în industrie. Aici, cred că a răspuns mai degrabă jurnalistul Paul Holmes – Aş spune că există frica de faptul că datele împing creativitatea în cutie şi că multe idei sunt mai avantajoase şi fac mai mult bine agenţiei, decât clientului.

Pascal Beucler Senior Vice President & Chief Strategy Officer, MSLGROUP

Pascal Beucler
Pascal Beucler

Pascal Beucler are peste 27 de ani de experienţă în PR şi comunicare. Este specialist în dezvoltarea strategiilor de branding şi business, planificări, strategii de comunicare şi managementul crizelor de imagine. De-a lungul timpului a lucrat cu numeroase branduri importante, oferind consilere în zona de imagine şi strategie de comunicare: French MoD, Hachette, Renault, L’Oréal, Carrefour, Thomson, Vivendi, SFR, Nestlé, P&G, Club Med, BNP Paribas, Dassault Systèmes, Suez, Editis, Vinci, Areva.

Pascal Beucler a absolvit Universitatea Sorbonne, este licenţiat în arte, istorie şi lingvistică. În prezent este profesor asociat în cadrul CELSA şi profesor invitat la French Business College. A publicat numeroase articole de specialitate în domeniile branding, comunicare corporate, strategii de imagine şi digital.

Lăsând la o parte CV-ul impresionant, aş adăuga faptul că, dacă asişti vreodată la o prezentare Pascal Beucler, rămâi cu senzaţia că tocmai ai descoperit cel mai echilibrat om de pe planetă. Clar nu este el cel care, deşi îţi arată că trăieşti avalanşa Big Data, să te şi facă să te panichezi şi să fugi din industrie. Din contră, calmul şi discursul structurat te fac să ştii că există soluţii, că poţi să faci faţă oricărei situaţii.

Ieri, la Bucureşti, Pascal Beucler a vorbit despre invazia datelor, despre cum tehnologia poate să ajute PR-ul indicând punctual şi targetat preferinţele oamenilor, despre necesitatea folosirii Big Data în PR.

What BIG DATA means for PR and why it matters to us

– how much data we create every minute

– Big Data is very good for business

– Data is the new currency

– the future – data driven insights are crucial for The PR Industry

There is an opportunity for us to become the custodians of Big Data. – Pascal Beucler

Boris Beker Managing Partner Chaper 4

Boris Beker și Cristian Manafu
Boris Beker și Cristian Manafu

Specialist în domeniul responsabilităţii sociale şi a crizelor de imagine. Boris Beker coordonează cele mai importante proiecte internaţionale şi este responsabil cu extinderea agenţiei Chaper 4. Are o vastă experienţă în ONG-uri şi instituţii de stat. A absolvit Institutul de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea din Viena, unde este acum profesor.

Boris Beker a vorbit la PR Forum 2014 despre schimbările care se vor produce anul acesta şi în viitorul apropiat în Public Relations. Şi acesta a accentuat ideea de apropiere prin aplecarea atenţiei către public, prin personalizarea mesajului folosind datele (Big Data).

10 winds of change in The Comms Industry

# 1. Shift to mobile

# 2. YOUniverse

# 3. Communication is GLOCAL

# 4. Always on era

# 5. Brand Journalism ( să spui TU povestea care să fie preluată)

# 6. Transparency is King

# 7. Evidence based

# 8. Image is all ( the future in PR – video press release)

# 9. Power of communicating purpose

# 10. Integrated Comms

Ioana MănoiuManaging Partner al agenţiei GMP PR şi profesor asociat al Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării

Ioana Mănoiu
Ioana Mănoiu

Cu o experienţă de peste 12 ani în domeniul relaţiilor publice, Ioana Mănoiu şi-a început cariera ca jurnalist.

GMP PR a fost desemnată în 2006 şi 2011 Agenţia de PR a Anului în România. A mai obţinut şi titlurile de „European Newcomer Agency of the Year” şi „Best PR Launch of the Year”.

5 PR Trends, prezentarea semnată Ioana Mănoiu la PR Forum 2014, vorbeşte despre tendinţele internaţionale care vor ajunge curând şi pe piaţa românească de PR.

O tendinţă interesantă, dar din perspectiva mea, expirată pentru piaţa locală, este PRANKvertising. Da, românii au umor, da, românilor le plac farsele, doar că aceste pranks nu cred că mai funcţionează astăzi, când poate cea mai mare farsă este chiar faptul că trăieşti în România. Consider că este o tendinţă ce poate funcţiona pe o piaţă mai relaxată din perspectiva umană, economică, socială. Aş vedea ca o tendinţă mult mai potrivită pentru România, una care să readucă românilor dorinţa de a trăi inteligent în primul rând, care să readucă dorinţa de a redescoperi frumosul, valorile autentice. S-a râs suficient la noi din ’90 încoace. Enough is enough. Nu vreau să deschid şi discuţia despre branduri mari care i-au păcălit la propriu pe români, dezamăgindu-i.

Pe de altă parte, Romanian Real Time Marketing este, încă, o provocare. Agenţiile de PR vor, birocraţia strigă STOP. Structurile încă stufoase din companii, plus dorinţa fiecărui român de a fi şef, cel care ia decizia, fac încă împosibil ca RTM să devină un trend pe piaţa locală.

Cred că dintre cele 5, Youtility este un trend pe care piaţa românească îl va îmbrăţişa dacă va fi lăsat de PR. Pentru Brand Journalism nu avem oameni, nici pentru Native Advertising. Nici suport.

Personal, mi-aş dori să stabilim noi o tendinţă şi cred că este momentul pentru una bazată pe Gamification – un concept care presupune implicare, joc, aventură, challenge, dependenţă şi… prezent – tehnologie, reţele sociale, digital. Să ieșim din cutia despre care vorbea Paul Holmes. Românul este dornic să facă lucrurile să se întâmple, nu mai vrea să facă alţii pentru el. Avem deja câteva exemple reuşite în această zonă, de ce să nu trecem la the next level? Contextul există. (ex. Staropramen )

5 PR Trends

Native Advertising

sponsored advertising – articolele scrise de branduri – reprezintă noul model de monetizare al presei (ex. Brand Newsroom – Forbes)

Brand Journalism

fiecare companie devine o companie de media ( ex. Red Bull – Business without borders)

Real Time Marketing

să aducem brandurile pe agenda publică atunci când se întâmplă ceva (ex. brandul Oreo, initiatorul RTM)

PRANKvertising

Youtility

helping is the new selling

să determini consumatorul să te lase să pătrunzi în cercul lui de prieteni.

New Public Relations – How to improve your chances of going viral

Speakeri – Florin Grozea (hyc.ro), Larisa Petrini (Saatchi/Saatchi PR) şi Ovidiu Eftimie (TNR)

A fost seminarul ales de mine și în care:

Florin Grozea a pariat pe varianta artiştiilor mari. Vedetele pot face lucrurile să devină virale.

Larisa Petrini a susţinut varianta Word of Mouth, prin care mesajul contează mai mult decât mesagerul. Două din cărţile recomandate sunt Made to stick şi Contagious. Why things catch on.

Ovidiu Eftimie a vorbit despre faptul că research-ul contribuie la viralizare. 60% din articolele Times New Roman se bazează pe research.

Linkuri utile:

2014.prforum.ro

www.evensys.ro

– bloggeri acreditaţi PR Forum 2014 –

www.andrazaharia.ro

www.ancaduma.ro

www.dragosasaftei.ro

nebuloasa.info

alexandrapalconi.info

chinezu.eu

www.manafu.ro

foto mariancazacu.ro

 

Anunțuri
PR Forum 2014 – Trends for 2014

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s