We didn’t start the fire

Înainte de 15 decembrie 1989, cu mult timp înainte, o mai întrebam pe maică-mea din când în când de ce nu se poate face o revoluţie. Gândul ăsta cu revoluţia era fascinant!

revolutia din decembrieCâte nopţi m-am visat cu drapelul în mână cântând Deşteaptă-te române! Acum îmi dau seama, că drapelul meu, cel din vis, n-a fost niciodată găurit. Bunica îmi cânta cântecul (doar cântecul atunci). Era o chestie destul de dubioasă, pe care n-o pricepeam, dar era a noastră – o minune! Mi s-a părut un vis când l-am cântat în realitate ca imn, mai apoi.

Gândurile astea cu revoluţia îmi veneau şi pentru că ascultam pe şest, încet, Europa liberă şi Vocea Americii. Cele mai tari posturi de radio care au existat în viaţa mea. Radiouri care au făcut cu vârf şi îndesat ceea ce trebuie să facă un radio – să te facă să visezi, să ştii şi să speri.

Se auzea prost, Doamne ce prost se auzea! Când am auzit în ’89 We didn’t start the fire… wow! Topul de pe VOA era o doză de libertate pe care n-o ratam nicicum. Imediat, a venit şi libertatea adevărată, aşa cum mi-o imaginam eu.

Eram într-o tabără. O tabără la Voineasa care a durat mai mult decât ne-am aşteptat sau ne-am dorit, deşi eram nişte copii. Peste doar câteva zile după 16 decembrie 1989, când a fost clar că nu mai visez, am fost cel mai fericit român:

Suntem liberi!

Pot să călătoresc!

Şi cel mai trist:

De ce nu sunt la Bucureşti…

De ce nu sunt mai mare să pot să lupt în revoluţia asta pe care am visat-o atât…

Aveam 13 ani.

După 24 de ani pot să ascult Billy Joel de câte ori vreau, chiar dacă nu mai are farmecul sunetului cu purici de pe frecvenţa atât de greu găsită şi păstrată la radioul vechi de pe cel mai înalt dulap din bucătărie. Aveam o mobilă albă. Am mai multe gânduri şi mai multe regrete, poveşti şi destule dezamăgiri care sper că m-au făcut mai înţeleaptă. Le păstrez pentru o revoluţie adevărată de data asta. Dacă n-o să vină niciodată pentru mine, măcar să ştiu că vor fi suficiente pentru revoluţia pe care o vor face copiii mei. Cred în asta şi sper. Cam atât.

We didn’t start the fire

Lasă un răspuns

