Apps Era

Trăim timpurile din filmele SF de acum 20 de ani. Poate încă ne mai interesează zorzoanele şi brizbrizurile, dar tehnologia o avem. Ce facem cu ea? Aplicaţii.

Cel mai spectaculos la timpul pe care-l parcurgem acum este că se scrie viitorul în timp ce mâncăm, respirăm sau suntem prea ocupaţi să salvăm câteva minute de linişte. Neliniştea tehnologică există şi deja avem Apps Era cum am decis să-i spun aici – adică epoca aplicaţiilor, care ne va demonstra sau nu dacă suntem conştienţi de resursa numită creativitate.

Energia, efervescenţa din spatele unei iconiţe mici purtată în gadgetul din buzunar este cea mai interesantă. Acolo găseşti oamenii care trasează coordonatele future of media.

 2 aplicaţii, 1 joc şi Microsoft

Alexandru Cernătescu  şi Universal Translator – primul argument că ce-am văzut în Star Trek e la îndemână astăzi, dacă vrei. Este vorba despre o aplicaţie pe care am urmărit-o într-un demo live, în premieră la Future of Media, pornită de la ideea că există soluţiile de a face produse de consummer care să conecteze prezentul cu viitorul, dacă foloseşti creativ PRT (Problema reală, Rezolvarea naturală pentru oameni, Tehnologia necesară să-i dai viaţă). În prezent aflată în stadiul de versiune beta, este un translator conceput pentru două ecrane şi cum probabil v-aţi dat seama, traduce cuvintele spuse verbal, pe un alt device, în scris. De aici până la conectarea la tricouri cu leduri sau orice altă variantă mai sunt câţiva paşi, care depind doar de dezvoltator – Infinit Solutions Agency.

Alexandru Filip, Dragoş Gurăroşie şi Pam Pam – trecerea la două ecrane sau nu mai avem stare să şedem cu Ghiţă Ciobanul doar la televizor. (n-am zis Ghiţă întâmplător, ia PamPam şi vezi)  Pentru că telefonul a devenit o platformă de interactivitate şi noi ne-am transformat din useri în viewseri, Pam Pam aduce interacţiunea cu conţinutul video tv pe mobil, fiind prima aplicaţie de gen din România. Există un parteneriat cu Prima TV, iar peste două săptămâni aplicaţia va fi folosită în prime time. Afli tot felul de insights ale emisiunilor tv şi te conectezi cu emisiunile preferate, participând la ele.

REVO Solutions şi-a propus pentru 2013 să-şi consolideze marca Sky Gamblers şi să-şi diversifice jocurile dezvoltate pentru platforme mobile. Sky Gamblers: Cold War este un joc video pentru mobil, are 12 misiuni, multe avioane şi poate fi jucat până la 6 ore fără problem, dacă te ţine bateria.

Microsoft aduce câteva date interesante, legate de consumul în preajma sărbătorilor, prin cercetarea recent realizată în Europa, care a vizat 7500 de consumatori:

– 78% dintre respondenţi spun că intenţionează să achiziţioneze un dispozitiv electronic de Sărbători;

– 50% dintre respondenți declară că se informează din review-uri online înainte de achiziție;

– 45% apelează la prieteni sau rude în căutare de recomandări.

Date pentru România:

– 98% din cei 600 de respondenți au declarat că device-urile electronice se află pe lista lor de cumpărături de Crăciun;

– 66% dintre aceștia știu exact ce device își doresc;

– 17% dintre consumatori declară că nu înțeleg diferitele opțiuni și specificații tehnice ale device-urilor disponibile;

– 30% dintre consumatorii români au declarat că și-ar dori un laptop nou, 18% o tabletă și 29% un nou smartphone;

– alte opțiuni vizate de români pentru cadourile de Crăciun: dispozitive hibrid și console de gaming.

Oferta Microsoft pentru români:

În întâmpinarea sezonului de Sărbători, avem un nou val de dispozitive inovative ce rulează Windows 8.1 – fie că vorbim de tablete și dispozitive 2-in-1 ce îmbină comoditatea și mobilitatea, sau că vorbim de experiențe concentrate pe productivitate prin cele mai performante notebook-uri, Ultrabook-uri sau sisteme all-in-one. Microsoft și partenerii săi sunt pregătiți cu o gamă variată, adaptată tuturor tipurilor de utilizatori.”, Tudor Galoș, Consumer Marketing Manager – Microsoft România.

Noua strategie a companiei la nivel mondial, anunţată anul acesta în iulie, arată că Microsoft se va centra pe crearea unei familii de device-uri și servicii pentru utilizatori individuali și pentru organizații, de care vor beneficia oamenii de pe întreaga planetă – acasă, la serviciu sau în mișcare, în activitățile pe care le prețuiesc cel mai mult. Planurile pentru România  sunt Agenda Digitală pentru România, Competitivitatea Mediului de Afaceri și Crearea de Oportunități pentru Tineri.

La Future of Media, Tudor Galoş  a susţinut o prezentare despre Viitorul media în ecosistemul Windows, în cadrul căreia a subliniat necesitatea mobilităţii pe viitor tehnologia va avea puterea de a se transforma odată cu utilizatorul – de exemplu, interfețele naturale de utilizare se vor adapta la locația și la contextul utilizatorului, orientarea căutării pe acţiune odată cu explozia de informație digitală, sistemele vor face mai multă analiză prezentând cunoștințe „distilate” pentru ca utilizatorii să poată fi mai productivi şi trecerea către interfețele naturale care creează mai multe interacțiuni umane – dispozitive cu touch, Kinect, recunoașterea vocii, recunoaștere vizuală. Întreaga industrie de entertainment se va schimba pentru a oferi opțiuni de explorare, deoarece ecranele și conținutul vor fi conectate.

future of media and mobile

Anunțuri
Apps Era

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s