Nu putem să nu comunicăm #bizsmscamp (part 3)

Ziua a treia s-a lăsat tot cu rotițe care se învârtesc și azi și chiar s-a sărit calul (din familia Psatta) în ceea ce privește ”nu putem să nu comunicăm”! Așa cevaaaa…

Duo-ul Manafu și Groparu a făcut ca zâmbetele rămase pe fețele noastre de cu seară să nu mai pară dubioase, vorbind despre umor în social media – ”Cum să ne facem de râs în social media”. Clar, brandurile au nevoie de umor pe online. Campaniile care vând cu zâmbete, au mult mai multe șanse la viralitate.

Premierele din prezentare:

– un clip care încă nu e pe YouTube, dar va fi, despre youtubberii din România, realizat de Google România;

– un trailer preview din filmul Usturoi, despre care veți afla dacă mă mai citiți și mâine (am un interviu hot cu Radu Băzăvan, hot și el, ca usturoiul ăla românesc de te ardea pe mațe).

Previziunea lui Manafu pentru social media în 2015 – emoție.

Despre câteva proiecte frumoase am aflat de la fetele de la aiengi (a se citi Unicredit, știți) cu Lumină pentru Ursici sau 7500 de euro pentru Ursici, de la Ivo Bobal cumotorul.ro și de la Calif (au o pagină de facebook senzațională).

Paul Renaud – a lucrat la Connex (mai știm) prin 1997, a plecat și-a colindat vreo 10 țări, după care s-a reîntors în 2005 în România. S-a născut în Canada, în partea franceză, iar în prezent este coach, trainer, speaker în zona de dezvoltare personală. Susține un workshop ”Effective networking” de 4 ore, dar pe care l-a concentrat într-o oră la SMSCamp, pentru noi. O să vedeți, pentru că am reușit să mișc totuși mâna scriind, deși nu-mi venea fiind teleportată în prezentare, cum lucruri simple, pe care poate chiar le facem involuntar, contează. Pregătiți-vă de tips and tricks pentru cum se face networking eficient:

Networking is win – win, never win – lose

De ce nu relaționăm?

– de frică;

– nu știm cum;

– nu ne place;

– nu avem încredere în colegi, parteneri;

– suntem prea timizi – nu vrem să deranjăm pe cineva;

– doar the big
boys (cei mai tari) relaționează.

People with small mindsets remain small

Există și o etichetă în networking, iată care sunt bunele maniere:

– nu aștepta sau cere ceva în schimb;

– nu aștepta rezultate peste noapte;

– e OK să ajuți oameni;

– cu cât ajuți mai mulți, cu atât vei primi mai mult înapoi;

– stabilește întâi o relație, un raport cu cineva.

Oricine poate fi un contact – de la cineva din familie, la vânzătorul de la supermarket.

Tips

– hai să bem o cafea (specific românesc);

– stai lângă ușă, când ești la un eveniment, pretinzând că faci ceva. Nu se știe cu cine te poți întâlni;

– follow up! Dă un telefon sau trimite un email a doua zi după ce ai stabilit un contact. Chiar Paul mi-a trimis un email cu o carte de vizita electronică, dovada reală că este un coach care aplică ce spune;

– nu subestima nimic, niciun contact, niciun prilej de a ține legătura;

– thank you notes!

Networking is a state of mind.

– fii un catalizator

– practică, practică, practică!

Trick

WDYN – Who Do You Know?

Rezultatul – ”Hello Paul, vreau să-ți spun, în română, că mi-a plăcut foarte mult prezentarea ta. Sunt Maria Isopescu, fac asta și asta și vreau neaparat să ne întâlnim pentru câteva interviuri. Aceasta este cartea mea de vizită”. Email după SMS Camp și… va urma pe blog și la radio. Effective networking indeed!

Bogdana Butnar este Business Development, Head of Telco/E-Commerce la  Google Romania, dar și planner, online strategist, blogger. Her second life alter ego, Ingrid Fox, is still probably stuck somewhere in Amsterdam Island… Beat that!

Cum facem content marketing în era social media? Fără pisici, pe scurt. Pe lung, well…

– imagini, video și mai apoi text;

– brandurile nu au luxul de a vorbi despre orice;

– pentru un content marketing corect avem nevoie de: a stabili la ce se pricepe brandul, imagini adnotate (trendul lui 2013), resurse, obiective, măsurători, mai bine postări mai rare, dar de calitate.

Nu mai e momentul lui like și share dacă. Nu mai e momentul să pui pisici care n-au nicio legătură cu brandul, doar pentru trafic și like-uri.

N-am vrut să mai torn și eu gaz pe foc discuției (în flăcări) și să mai spun că știu eu niște companii care își cumpără like-uri doar pentru a-și satisface managementul sau că știu pagini care aduc o masă moartă feisbuchistă care nu folosește la nimic și nu cu pisici (care zău că mie îmi sunt simpatice) ci chiar făcând promovare altor companii fără nicio legătură cu brandul din pagina proprie. În fine…

Bogdana, după cum am perceput eu prezentarea, a făcut o pledoarie pentru calitatea conținutului în social media, despre nevoia de educație în industrie și despre greșeli. Acest despre greșeli, cu exemple, mi se pare exact ce aveam nevoie să auzim, fără să conteze cât de maaaare e brandul care greșește, fără să conteze cât de maaaaare e agenția care greșește. Este foarte bine să vorbești despre greșeli – direct, cu argumente și cu sinceritate. Dacă pui și puțin din pledoaria pentru umor via Manafu și Groparu atunci când admiți că ai greșit, ai toate șansele să devii, dacă nu un brand perfect, un brand simpatic, un brand aproape, cu care să împarți… ce vrei tu. (wink) 😉

Concluziile specialiștilor, bloggerilor și clienților au subliniat trendurile pentru 2014 (youtube, instagram, mobile, online), nevoia de calitate și de campanii propuse în timp util, s-a vorbit și despre independența bloggerilor, despre nevoia de nișe în blogosferă.

Concluziile participanților, ca de fiecare dată la SMS Camp, au încheiat tabăra la nivel de comunicare oficială. Fiecare spune a câta oară este în tabără, ce i s-a părut interesant, ce a învățat.

Le spun și aici:

– a fost a doua tabără, prima fiind vara în 2013.

– la SMSummer Camp 2013 cuvântul viral a fost poveste;

– la SMSnow Camp 2013 cuvântul viral a fost conținut;

– orientarea către conținutul de calitate, către povestea spusă în registrul de business, creativ dar serios like I mean it!, spune că e nevoie de maturizare, de o abordare mai serioasă atunci când vorbim despre campanii, că se caută soluții pentru a corecta ceea ce s-a greșit până acum;

– de la tabăra următoare (știu că o să mai merg) vreau mai multe exemple românești. Există tendința ca în prezentări să se folosească exemple de afară foarte mult pe care deși e bine să le cunoaștem, să le avem ca sursă de inspirație, nu cred că ne ajută foarte mult, având în vedere că la noi totul este diferit și rețetele de succes au nevoie de o adaptare serioasă. În plus, sunt clienți (companii) care vor să-și dezvolte rețeaua lor de social media fără agenții și cred că exemplele așa da sau așa nu românești i-ar ajuta mai mult.

Mai am și trei cuvinte (sort of) despre ediția din această iarnă, le puteți urmări în frumosul film cu oamenii taberei social media Social media Snow Camp 2013, făcut de Ionuț Tecuceanu. Tot el m-a și pus să le zic! (filmul e… ioi!)

Marta (e un nume care face să se întâmple atât de multe lucruri frumoase, inclusiv taberele social media, încât nu ai cum să îl uiți)

Omul cu tava (care e de fapt Baiatul cu tava, dar pentru mine Ivo e un OM)

Prieteni (dincolo de informație, comunicare, pleci de la #bizsmscamp cu… prieteni și amintiri frumoase cu prieteni)

sponsori sms camp

Anunțuri
Nu putem să nu comunicăm #bizsmscamp (part 3)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s