Nu putem să nu comunicăm #bizsmscamp (part 2)

Sunt câteva zile de când ”nu putem să nu comunicăm” și-a făcut treaba mai bine decât credea cineva. Rotițele mele încă procesează tot ce s-a întâmplat @BizSMSCamp și sper să le pun și pe ale voastre la treabă.

A doua zi de SMSnow Camp a stat bine, a livrat la fel de mult ca prima și a făcut să fie și ceva mai mult decât comunicare atunci când a adus competiția în ecuație – exercițiul practic, campania după brief.

Mugur Pătrașcu (iLeo) – 12 ani in comunicare, 7 in on-line, conduce iLeo – cea mai mare companie de comunicare digitala a grupului Leo Burnett -, profesor la FSJC (Publicitate On-line)

– Client – Agenție – Blogger –

Client Game – Sell him to an audience

Your loyalty and involvement

Agency Game –  The product

The client satisfaction

Blogger Game – Sustainability

Upgrade to a influencer

Revenind la limba română, pardon my french, Mugur Pătrașcu a deschis dușul rece și a dat un avertisment serios bloggerilor, spunând că ”Luminița bloggerului a început să scadă în schimbul facebookului, care a reușit să creeze iluzia unei comunități.” argumentul fiind – ”Facebook poate să scoată conținut valoros de la oameni necunoscuți, fiind o oportunitate pentru oricine are ceva interesant de spus.” Și a mai spus ceva… ”Agențiile caută altceva, merg spre eficiență, nu mai avem nevoie de voi.” (voi bloggeri) Stați liniștiți, n-a explodat nimic!

Încă două idei interesante și fac un SHIFTING (cuvântul viral din prezentare):

Mimetismul – motivul evoluției pieței online.”

Viralitatea este noua mantră a comunicării.”

Cristian Manafu – jurnalist, blogger, organizator de evenimente de business, trainer și consultant în social media.

În prezentarea din această zi 2, Manafu a vorbit despre un mix de comunicare necesar care să conțină:

Smart content + media planning =

–        acces exclusiv pentru bloggeri

–        ambasadori (influenceri, bloggeri)

–        real time marketing  (adresat influencerilor de ex.)

–        transparency (campania Bloggeri pe drumul laptelui ex.)

–        involvement

–        opportunities (Lumina pentru Ursici ex)

Ioana Mănoiu este Managing partner la GMP PR, dar mai ales este ce spune ea că este: ”eu nu sunt omul de PR tipic, n-am fost niciodată

Managementul situațiilor de criză este un topic despre care poți vorbi on and on, dar pe care l-a concentrat într-o prezentare din care am extras așa:

– reputaţia unei companii este mai fragilă ca niciodată, un argument fiind faptul că prin evoluția social media, fiecare consumator a devenit proprietarul unui minigrup de media;

– o problemă de customer service devine ştire la tv și de-aici criza depășește limitele de până acum;

– cele mai periculoase tipuri de crize din social media sunt:

–        cele făcute de reputation hijackers (asasinii de reputaţie) –  un exemplu grupul The Yes Men

–        crizele aparent mici (pornite de la un client nemulțumit) care au tendinţa de a fi ignorate; (România cred că se încadrează perfect aici, pentru că în general sunt ignorate, doar că bomba explodează greu avînd în vedere că suntem un popor nemulțumit în general)

–        crizele pornite din intern, din interiorul companiilor (un angajat care face boom printr-un email, un comunicat).

– oamenii vor deschidere, sinceritate, modestie;

– am trecut de la having nothing to hide –  la have nothing to hide;

– cele 15 minute de ruşine rămân veşnic online. Google nu uită, nu iartă.

Multe exemple bune peste Ocean, puține loco, dar bune, cum ar fi campania ”Why don’t you come over” care a venit ca o rezolvare a unei situații de criză.

Au fost și prezentările companiilor – Unicredit, Romtelecom, Danone.

Și a urmat mainstreamul zilei – exercițiul practic. Grupurile cu agentii, companii și bloggeri au avut de rezolvat o campanie după brieful dat de o companie, juriul fiind format din Cristian China Birta, Mugur Pătrașcu și Sorin Psatta (brrrr 😀 ). De data asta am avut un brief de la Coca Cola care vrea să aducă adolescenții mai aproape de fotbal, de World Cup din 2014, fiind sponsor principal al evenimentului. OK. Grupul nostru, cel mai simpatic, desigur, a avut norocul să le aibă pe fetele de la aiengi (a se citi Unicredit) cu tot cu Anca Nuță și fără virgulă și punct vă zic că erau cele mai potrivite având în vedere că fac tot felul de lucruri frumoase legate de fotbalul european UEFA Champions League. N-am câștigat, pentru că Ruxa a avut o idee beton cu IMM-urile ei, dar nici nu ne-am rostogolit în afara terenului, ba chiar știu că ce am conceput noi a fost și cool și este realizabil. Stați să fac din ochi pentru Coca Cola – 😉

Acesta a fost anunțul important pentru țară, partea a doua.

Partea a treia și concluziile vin pe pagina următoare!

sponsori sms camp

Anunțuri
Nu putem să nu comunicăm #bizsmscamp (part 2)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s