Nu putem să nu comunicăm #bizsmscamp

Nu putem să nu comunicăm – o axiomă a comunicării cu iz de laitmotiv BizSMSCamp, venită chiar din prima prezentare de la Porţile Regatului. Companii – Agenţii – Bloggeri se întâlnesc de două ori pe an la Pârâul Rece pentru că acum ştiu că nu pot să nu comunice. Poate o să întrebaţi ce şi de ce trebuie să discute atât de mult şi, mai ales, de ce şi-a asumat Biz rolul de mediator, să-i spunem aşa. Partea a doua a întrebării cred ca are răspunsul cel mai simplu posibil – pentru că poate şi pentru că vrea. Discuţiile dintre client, PR şi influencer sunt nu doar importante ci sunt şi necesare şi mereu complicate pentru că şi Social Media se schimbă, se complică, chiar dacă dă senzaţia unui organism simplu de abordat. Ştim cu toţii să folosim facebook, ştim cu toţii să folosim un cont Instagram, ştim cu toţii să facem campanii pentru că am mai făcut. Partea frumoasă în tabăra asta este că nu ştim cu toţii, tot. Că se învaţă, că se împărtăşeşte chiar şi greşeala, care ştim cu toţii că există.

Prima zi a fost cu Takete şi Maluma, Decalogu’ lu’ Chinezu şi martausurelu.ro.

Sorin Psatta a vorbit despre comunicarea integrată, comunicarea digitală, despre Michael Conrad şi excelenta sa prezentare despre valorificarea ideilor mari, prezentare pe care o am în minte de la Zilele Biz de anul acesta. Am zis de Takete şi Maluma. Este un experiment care vine din psihologie şi care arată cât de importantă este asocierea unui obiect (produs) cu numele. Iniţial s-a numit efectul bouba – kiki. Maluma e forma cu rotunjimi, takete e forma cu unghiuri – aşa spun 95% din oameni. Tu?

 maluma si takete

Partea savuroasă pentru mine, fiind mai puţin atrasă de exemplele tehnice din publicitate, a fost aceea în care Sorin Psatta a vorbit despre Sorin Psatta comunicatorul din social media – respectiv facebook. Nu are blog, dar puteţi să-i daţi follow pe FB şi o să înţelegeţi despre ce vorbesc. Un om care ştie să se bucure şi să devină la rândul lui o bucurie pentru alţii prin sinceritate. Follow!

Dacă vreţi şi chestii mai tehnice, am fost atentă:

Cei 4 P se mută în cei 4 C:

Produs – Consumator

Pret – Cost

Plasament – Convenabilitate

Promovare – Comunicare

Apar în ecuaţie şi cei 4 A:

Awarness

Acceptability

Availability

Affordability

Publicitatea este storytelling, este aceeaşi poveste Boy meets Girl.

O definiţie simplă a brandului poate fi chiar sloganul folosit de un brand – A brand is a promise.

Poţi să portezi activitatea din offline în online.

Social Media is any tool or service that uses internet to facilitate a conversation.

Chinezu a rămas în trendul de 10 şi, după decalogul prezenţelor la tabere 2.0 gen Social Media Snow Camp, a venit cu Decalogu’ lu’ Chinezu într-o prezentare fără nume. Am fost provocată de tovarăşul chinez să-i dau un titlu, alături de colegii provocaţi şi ei, şi l-am scris şi eu pe o hârtiuţă, fix aşa: Teoria e clară, practica omoară! Este vorba despre abc-ul campaniilor în blogosferă şi duce la ideea că o campanie nu TREBUIE, ci… trebuie să TREBUIE, adică să fie necesară.

Decalogu’

1. Te ajută sau nu să faci o campanie cu bloggeri?

Nu faceţi campanii cu bloggerii numai că-i fain.

2. Cum alegi bloggerii pentru o campanie?

Întreabă agenţia.

3. Spune clar bloggerilor ce au de făcut;

4. Bate palma cu bloggerul pe bani/beneficii;

5. Lasa bloggerului libertate de manevră;

6. Monitorizează campania;

7. #dacaimipermiteti (discuţia la final)

8. Analiza de după campanie (analiza finală cu statistici, cu cifre)

9. Data viitoare fă-o mai bine!

10. Ieşi la bere cu bloggerii.

Bună, sunt Marta şi sunt blogger de 2 luni!

martausurelu.ro – oameni – opinii – evenimente – revista Biz. Clar. Primul post datează din 2013. Ştiu când Marta spunea, mi-a spus şi mie, de asta sunt aici şi scriu să fiu sinceră (a se citi recunoascătoare!!!) tu de ce nu-ţi faci blog? sau fă-ţi şi tu blog. Mi-a stat mereu în vârful buzelor să întreb dar tu, Marta? Când să întreb şi cu voce tare, a apărut în .ro. Nici nu mă interesează de ce acum, bine că e!

După o istorie a blogosferei, câteva sfaturi semnate Marta Uşurelu – blogger (sâc!):

Pentru bloggeri:

–          nu te lăsa îmbătat de putere, a venit timpul blogurilor de nişă, fii obiectiv, transformă agentul de marketing în ambasador de brand.

Pentru agenţii:

–          agenţiile trebuie să cunoască blogosfera, să gândească proiecte pe termen lung, să elimine parti-pris-urile din relaţia cu bloggerii, să fie realişti în obiective şi să măsoare rezultatele.

Pentru clienţi (companii):

–          să-şi ştie competiţia pe social media, să aleagă agenţii care au experienţă în digital, să ştie şi să transmită clar ideea campaniei, să integreze mesajele din campaniile de comunicare, să fie conştienţi că deşi toţi suntem speciali, trebuie s-o arătăm diferenţiat, să vrea să facă ceva diferit.

Închei prima zi cu o imagine furată de pe facebook-ul Martei. Asta vedem când ieşim din sală! (sala de conferinţe #nuputemsanucomunicam)

Paraul Rece

sponsori sms camp

Anunțuri
Nu putem să nu comunicăm #bizsmscamp

2 gânduri despre &8222;Nu putem să nu comunicăm #bizsmscamp&8221;

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s