Un kil de bomboane și două mâini cu sânge, vă rog! De Halloweeen, la supermarket.

La noi toata povestea asta cu Halloween a prins cel mai bine în corporații și… grădinițe. Apoi în școli, apoi și unele magazine au început să se adapteze și vând costume și alte drăcii.

Nu resping niciodată ideea unei sărbători. Îmi plac sărbătorile și o spun ca sa fie clar că nu e un moft răutăcios faptul că le mai comentez din când în când. Pe de altă parte nu-mi plac extremele și nu înțeleg vehemența cu care este contestată  vreo ocazie de distracție ca asta – poți să alegi să te costumezi sau nu, dar nici avântul penibil al unora care vor să fie cool chipurile și dau în penibil. Îți place sau nu, te costumezi sau nu, trick or treat sau nu, condiția esențială să iasă o treabă frumoasă este să ți se potrivească. Am pe listă o mulțime de prieteni cărora li se potrivește, le vine de la sine, sunt haioși și le stă costumul ca turnat pe tipul lor de comportament ludic.

Înțeleg ca la nivel de corporații să fie o sărbătoare preluată, pentru că a fost adusă în principal în companiile cu expați, cu management occidental. Catolicii sunt atașați de sărbătoare pentru că precede All Hallows – Ziua Tuturor Sfinților. Un procent mare de americani (65%) își decorează birourile în Statele Unite, Halloween-ul fiind întrecut în decorațiuni doar de Crăciun.

Nu înțeleg foarte exact fenomenul cu grădinițele din România. Mi se pare a fi o sărbătoare impusă de părinți în sistemul de învățământ, iar acum am aflat cu surprindere că și în școli a căpătat un statut venind ca propunere chiar de la profesori, invățători. Înțeleg ca profesorii de limbă engleză să dedice o oră sau o serbare sau o paradă de costume, dar cu explicații mai clare, cu puțină istorie, nu frunză-n vânt, hai să ne distrăm puțin și noi și-atât. Am văzut dimineață la școala copilei câțiva elevi cu pălăriuțe scary chipurile, aștept să văd cât de înspăimântători vor fi când pleacă.

În România mi se pare a fi mai mult o sărbătoare a costumelor, decorațiunilor, creativității și îndemânării. Partea bună este că ne valorificăm dovlecii, care mai ajung și în combinații culinare cu ocazia asta. Bostanul sper că e fericit acum! Țăranii din piețe sigur sunt fericiți, la câți părinți intră în vrie.

Mie nu-mi place să mănânc dovleac, nu-mi place nici mirosul de dovleac. Consum doar semințele prăjite și găsesc că este o legumă arătoasă… cam atât. Nu gătesc dovleac, deși am cunoștințe despre toate beneficiile aduse de consistența sa, dar dacă îmi pui de exemplu o supă cremă de dovleac în față, m-ai pierdut de client rapid.

Mă amuză să fac tot felul de proiecte DIY cu copiii acasă, a fost o provocare ca acum câțiva ani să le croiesc costume și da, e un prilej de a mai găsi o ocupație în familie. Cam… atât. Doar că, aceste proiecte, pot fi făcute oricând, încercați! Nu mai zic că un party cu costume e binevenit la orice oră!

Că tot vorbeam de extreme mai sus, managerii unui magazin din Norvegia au ales să pună în zona de carne niște mâini tăiate chipurile, cu sânge din plin, ambalate în tăvițe cu folie, să fie sărbătoarea sărbătoare și să facă o surpriză clienților. Arătau așa:

maini taiate, la pachet

Eu înțeleg, gluma-glumă, sărbătoarea-sărbătoare și alea-alea (ce-o mai fi fost în capul lor). Dar așa ceva……

Îmi și imaginez cum mergi cu copilul la supermarket și zici Hai mămică să luăm și niște bomboneleee și niște mânuțeee… Buhahaha, lăsați!

Evident că au fost făcuți praf pe rețelele de socializare și evident că reacția PR-ului a fost de genul N-am vrut să cauzăm niciun fel de traumă și în niciun caz copiilor, am retras imediat gama de produse de la vânzare. Să mori tu! Era imposibil să te gândești că părinții mai vin și cu copiii la cumpărături! Nu mai zic de băbuțele care stau prost cu inima! Murea naibii vreuna în magazin, de ajungeau să vă bântuie fantomele la propriu!

În fine, Norvegia cu ale ei, România cu ale noastre – la noi se vinde carne expirată și de șobolani, fără să fie Halloween. Mai găsim și câte-un viermișor, mai un gândăcel, mai un mucegai, mai un caca de șoricel. De la taxe și impozite (să zicem) pleci îngrozit, de la bancă după ce ți-ai plătit ratele – nu mai spun! Ieși pe stradă și e imposibil să nu vezi vreo arătare de zici că-i fantomă (chiar în momentul ăsta – JUR! – o văd pe una de la geam, care merge îmbrobodită toată, cu un căruț în care plimbă niște țoale și cântă ceva ca-n coru’ bisericii), la serviciu e imposibil să nu fie și vreun buhuhu, străzile sunt decorate cu scârboșenii, zombii caută-n gunoaie dimineața și seara, puștoaicele merg machiate de te sperii… nu înțeleg care mai e distracția când la noi zici că-i Halloween tot timpul. Zău așa!

sursa foto dailymail.co.uk

Un kil de bomboane și două mâini cu sânge, vă rog! De Halloweeen, la supermarket.

Lasă un răspuns

