A fost Webstock 2013 #webstockro

Doers & Innovators a fost tema Webstock 2013, prima oară din cele 6 ediţii când a fost aleasă o temă principală.

Primele două sesiuni care au deschis seria de conferinţe au fost cuprinse şi definite de această temă.

Ora 9,00 a fost startul dat la JW Marriott Grand Hotel, spre suprinderea mea, cu lume multă în sală, semn că întradevăr a fost cel mai aşteptat eveniment al comunităţii online.

Pe rând, ciobăneşte, aşa cum ne învaţă prin personajul Ghiţă din Jina, Vodafone – partenerul principal Webstock, alături de Evensys:

Highlights – my way

Cabral Ibaka a spus direct şi fără menajamente – Tot ce înseamnă blogosferă s-a băşit. A fost primul speaker, prima declaraţie. N-a urmat Jihadul, ci explicaţia –  lipsa unităţii, a iniţiativei, a bloggerilor care înainte erau mai inventivi, mai săritori. Blogosfera are menirea de a schimba!

Markus Lause – fondator al celui mai cunoscut portal de tineri din Germania, acum Chief Commercial Officer Vodafone România. „Mobile is always better” în aceste timpuri revoluţionare, în care totul este în mişcare, iar peste 5 ani va fi probabil 100 la sută diferit. Armele care se folosesc în revoluţii nu mai sunt mitralierele, grenadele, s-a trecut la alt nivel în care twitter, facebook şi alte reţele de socializare sunt adevăratele arme, mai rafinate, care fac prezentul.

Smartphone-urile sunt noile super-computere, iar avantajul în România este că avem resurse nelimitate, cu cele mai rapide reţele, chestiune care ne poate ajuta să ieşim în faţă, mai ales că nu mai este un secret pentru nimeni că avem şi cei mai buni IT-şti. Mobile payment reprezintă viitorul, această ipoteză fiind susţinută de trei exemple interesante care se întâmplă acum:

–          Starbucks – 1 milion de oameni pe săptămână folosesc plata prin mobil, oameni cărora nu li se mai scrie numele pe pahar fără să se ştie nimic despre ei, ci care îşi stabilesc preferinţele în online pentru un anumit tip de cafea, într-o anumită zi, la o anumită oră când tot ce trebuie să facă este să vină cu o fotografie pentru a fi serviţi.

–          Creativitatea online – s-au creat reţele pentru conectarea creativilor, la care apelează marile companii, având acum acces la un 35k de oameni de creaţie din lume care pot răspunde cu soluţiile lor la un singur brief;

–          Carsharing – o aplicaţie care schimbă mentalitatea asupra proprietăţii. În Germania, sute de maşini sunt plasate în oraşe, nemaifiind nevoie să mergi să ridici maşina de la un centru de închirieri de automobile. Pur şi simplu închiriezi o maşină folosind o aplicaţie, o deschizi oriunde o găseşti cu smartphone-ul, iar după ce ai folosit-o o poţi lăsa  pur şi simplu, fără să mai fie nevoie să o duci într-o anumită locaţie.

Cristina Bazavan a spus o poveste personală despre matematică, muzică şi rock, o pledoarie pentru a găsi soluţiile cele mai scurte şi mai rafinate faţă de cele oferite de profesorii noştri.

Şerban Enache este românul din spatele dreamstime.com, platformă stock cu peste 18.500.000 de imagini şi ilustraţii, despre care mulţi (chiar şi din sală) credeau că… nu este român.

Dreamstime.com este al doilea site ca număr de utlizatori, chestiune care ambiţionează – „odată ce devii leader e foarte greu să evoluezi.”

Practic această platformă oferă imagini la preţuri foarte de mici (1 dolar american imaginea în medie, 20 de cenţi în cadrul abonamentelor) ori free, pentru orice tip de utilizare (online, print). Cu alte cuvinte, o soluţie ieftină care rezolvă problema copyright-ului. Un exemplu bun este apariţia unei fotografii dreamstime pe coperta Times.

Trebuie să licenţiaţi imaginile în mod corect pentru că fotografii trec printr-un moment foarte dificil. Suntem un business care trebuie să producă venit pentru fotografi.”

Este singurul leader de piaţă care s-a dezvoltat organic din 2004. Problema cărţilor de credit din România, a dus afacerea în Statele Unite, chestiune care a împiedicat participarea la o compeţiţie locală în 2005 pentru că „site-ul nu era în română”.

Invitatul surpriză a fost o invitată – Mia Scarlat Mia’s Children – locul pe care mai mult de 35 de copii  îl numesc acasă. Mia’s Children este un centru social pentru copii şi părinţi aflaţi în dificultate.

Emoţia umană vs emoţia digitală.

Lumea în subteran este o lume cu valori întoarse. Vă provoc să vedeţi dincolo de acum, aici.” O voce care a emoţionat vorbind despre valoare, frumuseţe, viitor, despre ritmul inimii care trebuie să bată cu gândul cel bun.

Sunt unul dintre aceşti copii. Am trăit în acelaşi fel.” – un final de discurs care a făcut ca inimile să se oprească puţin.

A fost momentul când mi-am dat seama cât de puţini oameni cunosc oameni. Cât de puţini ştiu că astfel de exemple trăiesc printre noi şi mi-a fost ruşine… pentru că am o legitimaţie de presă, care uneori atârnă greu şi nu neapărat din vina mea.

14,30 – 18,00 orele pentru Mobile Trends, Innovation in Communication, Blogging and Social Media.

Am ales greu, cu regret pentru celelalte două – Innovation in Communication.

–          Ioana Filip (McCann Erickson şi Nir Refuah (MRM) despre 127 de ani de poveşti Coca Cola – Technology of stories

–          Cătălin Teniţă (TreeWorks) care după mine este un fel de pastor care propovăduieşte cartea şi natura în lumea digitală, o încântare de fiecare dată. „Inovaţia în comunicarea digitală” – inovaţia ţine de uman, trebuie doar să înveţi cum să trăieşti ca să inovezi. Două titluri de cărţi mi-am notat şi le împart cu voi – Some remarks  de Neal Stephenson şi A theory of justice  de John Rawls.

–          Marius Dosinescu (floridelux.ro) un antreprenor IT-ist, care nu iubeşte florile, dar iubeşte business-ul cu flori. Pare un nonsens, dar dacă mă gândesc (pe turta mea de femeie, cum ar veni) că este un bărbat care foloseşte tehnologia QR Code pentru a atrage bărbatul să folosească obiceiul bun şi cam pierdut de a oferi flori, merită aplauze. Merită aplauze şi pentru prezentarea de la Webstock 2013 şi pentru modelul special de vază care ţine florile proaspete 7 zile şi pentru faptul că este unic reprezentant în România al 1800flowers.com, pentru că a dezvoltat un business cu 10 magazine online şi pentru prima florărie digitală cu plata prin sms. Foloseşte tehnologia QR Code şi pentru ambalaje şi felicitări. Mulţumesc pentru trandafirul roşu şi voucherul cu 15% reducere.

–          Mădălina Uceanu (Career Adviser) – „State of Social Media” – prezentare care a adus în atenţie starea pieţei de muncă nişate pe SM, care are originea în oamenii din PR, online şi presă. Două chestiuni clare: salariile sunt constante şi experienţa contează. Interesul pentru SM în România este în creştere.

–          Ionuţ Munteanu (Webdigital) – „PR şi Remarketing pentru campanii de succes”. Ştiţi că bannerele cu reclame care vă urmăresc pe toate site-urile nu sunt văzute şi de restul lumii pe deviceurile lor? Ele vin pentru că tu ai accesat la un moment dat ceva care a făcut Google să-ţi ofere informaţia care se presupune că te interesează. Asta ca să explic aşa cum nu a făcut Ionuţ, care a vorbit pe larg şi profesionist despre remarketing 101 şi PR în blogosferă, despre Blog Marketing Remarketing (tag or full) şi despre Video endorsement şi Remarketing.

–          Alin Vlad (Bitdefender) – conţinutul de calitate trebuie să fie unic, util.

Ascultă  –  Nu spama

Câştigă atenţia  –  Nu agasa

Oferă audienţei ce doreşte  –  Nu renunţa

Livrează conţinut de calitate – No bullshit

Măsoară ce trebuie – Nu te baza pe Inbound Marketing

–          Raluca Duţă (Golin Harris) – Real Time Marketing (RTM) – cu relevanţă instantanee.

Programul complet aici.

 

Premiile Webstock 2013

oferă recunoaştere celor mai creative şi inedite proiecte şi campanii în social media, produse în România în ultimul an –

1. PUBLISHING

LOCUL I – bookaholic.ro/

LOCUL II – SUPER EROU

LOCUL III – http://cumotorul.ro/

ALMANAHE.MIC

2. UTILITY

LOCUL I – DEAD FRIDAY

LOCUL II – GETLOKAL.RO

LOCUL III – https://retete.lidl.ro/

http://booze-o-meter.com/

3. VISUAL

LOCUL I – BECK’S AUGMENTED STREET ART

LOCUL II – IEI PAUZE, AI CHESTII TARI

LOCUL III – SENDVIS.THE D IS SILENT

4. USER GENERATED CONTENT

LOCUL I – PROVOCARILE EXPERIMENTALISTRO

LOCUL 2 – REDDS SHOE

VIATA PE INDELETE

LOCUL III – GHIDUL CONSUMATORULUI

5. BLOGGING CAMPAIGNS

LOCUL I   – APARTIKEA: EXPERIMENTUL APARTAMENTULUI INCHIRIAT

LOCUL II  – ZIUA MONDIALA A LUPUSULUI

LOCUL III – TRANSAVIA- IN CAUTAREA RETETELOR BOIERESTI PE MELEAGURI ROMANESTI

COLGATE- KEEP ROMANIA SMILING

6. SPECIAL PROJECTS

LOCUL I – BERE TIMISOREANA- COLINDATORII

LOCUL II – SUSTINEM INOVATIA – Biz şi DDB

GRADINA MEGA IMAGE

LOCUL III – JOIN THE PACT- Oxygen PR

7. FACEBOOK APPLICATIONS

LOCUL I – DECOREAZA BRADUL ORANGE

LOCUL II – MANIFEST PENTRU CREATIVITATE

LOCUL III – FORMA IUBIRII

8. BLOGGERS PROJECTS

LOCUL I – PRIN TRANSILVANIA

LOCUL II – HITCHHIKING TO AURORA BOREALIS

ACOUSTIC BLOGGERS

LOCUL III – TIMISOREANA BRANDS TOUR

9. MOBILE APPLICATIONS

LOCUL I – AUTO.RO

LOCUL II – PRIM AJUTOR

LOCUL III – FAVORITES

10. INSTAGRAM

LOCUL I – THE INSTAGRAM MUSIC VIDEO

LOCUL II – #SEATBELTB00BING

LOCUL III – #STROP DE IUBIRE

11. BEST CONTENT CAMPAIGN ON FACEBOOK

LOCUL I – CURAJ ROMANIA BY PIRAEUS BANK

LOCUL II – URSUS TIPS & TRICKS

LOCUL III – KIT KAT- CAPITALA PAUZELOR

DONEAZA CUVINTE

12. INNOVATION

LOCUL I – ORADEA EMERGENCY CLINIC HOSPITAL

LOCUL II – LOVE SPEEDER

LOCUL III – THE SHOP PAGE -TheShopPage

–  ZIPONGO – Zipongo Inc

Felicitări tuturor câştigătorilor!

Note personale:

Ediţia de anul acesta a reuşit să aducă multe companii.

Organizare foarte bună, fără momente de criză.

Atmosfera care te face să iubeşti digitalul.

Mulţumesc pentru fotografii Foto Union!

Trăim deja viaţa din filmele SF, dar conştientizăm prea puţin că revoluţia tehnologiilor este prezentă în viaţa tuturor.

Încă ne place să ne uităm în curtea altuia, dar o facem cu mijloace digitale. (pam, pam!)

Susţinem inovaţia!

Webstock este întradevăr un eveniment care reuşeşte să strângă comunitatea online şi să fie unul din evenimentele maraton care, fie că eşti companie, agenţie, blogger, specialist Social Media sau simplu cetăţean interesat de digital, nu trebuie ratat şi nu trebuie să înceteze să existe.

Felicitări Evensys!

 

 

A fost Webstock 2013 #webstockro

2 gânduri despre &8222;A fost Webstock 2013 #webstockro&8221;

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s