Opreşte violenţa cu un SHARE

După ce m-a lovit din nou, am decis să plec. Am decis să rup lanţul violenţei pentru mine şi copilul meu. Nu îmi permiteam o gazdă, aşa am ajuns într-un centru maternal unde am fost consiliată psihologic şi juridic. Eu şi copilul meu am început o nouă viaţă, departe de ţipete şi frică. Pentru mine violenţa a luat sfârşit atunci când eu am spus STOP. Spune şi tu povestea mea altor femei şi ajută-le să rupă lanţul violenţei.” – Nicoleta, 44 de ani

Acesta este un caz fericit. Este un caz fericit, chiar dacă s-a construit pe ani de agresiune, violenţă, teroare psihică. Este un caz fericit pentru că Nicoleta a putut să spună STOP înainte de momentul în care ar fi devenit un caz tragic. Pentru că Nicoleta a ştiut să spună STOP pentru ea şi pentru copilul ei.

În România înainte de 1989 nu s-a înregistrat niciun caz de violenţa domestică. Nu există până în acel an nicio cercetare ştiinţifică, nicio statistică oficială care să dovedească această parte urâtă a trecutului nostru.

În România anului 2012, statisticile arătau că 75%-80% dintre femei sunt abuzate în spațiul domestic (verbal, psihologic, fizic, sexual). Cele mai multe femei agresate nu depun plângere împotriva soţilor, fie pentru că se tem că ajung în stradă, cu copiii, fie pentru că amenzile date acestuia destabilizează bugetul familiei. (evz.ro)

Avem o moştenire grea, care ne-a învăţat să întoarcem capul şi care continuă să ridice aceleaşi probleme de mentalitate, chiar dacă avem în sfârşit statistici, chiar dacă avem studii, chiar dacă avem o legislaţie conform standardelor europene. În continuare „cuplul trebuie lăsat să-şi rezolve singur problemele”, aşa cum au răspuns majoritatea românilor la întrebarea “Ce instituții/organizații ar trebui să ajute femeile care devin victime ale violenței domestice?”. Europenii ţărilor fondatoare ale Uniunii Europene au răspuns la aceeaşi întrebare – poliţia. 90% dintre ei. (Wikipedia)

SHARE IT – STOP IT este mesajul AVON pentru victime, este îndemnul de a povesti, de a împărtăşi experienţele lor. Share it – Stop it este campania împotriva violenţei anunţată astăzi în cadrul CSR4WOMEN, primul eveniment din România dedicat exclusiv campaniilor sociale pentru femei. CSR4WOMEN înseamnă recunoaşterea naţională a campaniilor, proiectelor şi personajelor care sunt alături de femei, prin susţinerea lor. Aflat la prima ediţie, evenimentul organizat de Avon România (la Godot Cafe) a cuprins o conferinţă, o gală de premiere şi acordarea granturilor Avon.

„Ceea ce ne dorim cel mai mult este ca Avon să fie un brand responsabil social. Vrem să aducem în prim plan şi nevoile, problemele femeilor.” – Raluca Kişescu, Senior Manager Commercial Marketing Avon Romania si Moldova.

Leonard Doroftei, Andi Vasluianu, Răzvan Fodor, Cornel Ilie şi Cătălin Ştefănescu sunt cele cinci vedete masculine care s-au alăturat noii campanii de comunicare, alături de vedetele feminine ambasadoare Avon – Andreea Marin, Loredana, Antonia – şi vor fi vizibili în spotul care va rula din 25 septembrie.

Leonard Doroftei, prezent în sală, impresionat fiind de deschiderea inedită a evenimentului de astăzi, care ne-a făcut prin Teatrul Senzorial Labirint să experimentăm violenţa la nivel senzorial legaţi la ochi cu eşarfe negre, a spus „am retrăit acum momentele mele, când încercam să mă ridic şi să văd ce se întâmplă în jurul meu. Trebuie să aveţi puterea de a spune când sunteţi lovite. Nu bateţi fetele, femeile! Fiţi bărbaţi, băteţi-vă între voi.”

Pierderea lor este piesa VUNK, parte a Campaniei Respectului (Avon), care poate fi găsită pe albumul „Nu scapă nimeni” şi care de astăzi (20 septembrie) are lansat oficial videoclipul regizat de Alex Popescu. Din 25 septembrie a.c. va fi şi primul videoclip fără sfârşit, doar printr-un share pe facebook, folosind o aplicaţie special dezvoltată pentru acest produs new media unicat. “Pierderea lor nu este un imn. Este un secret pe care-l ştie toată lumea, în afară de cei care transforma o relaţie într-un câmp de luptă, emoţional sau fizic. Iar pierderea lor este respectul. Şi când aşa ceva s-a pierdut, nimeni nu mai are ceva de câştigat din asta. Ne-am implicat în campanie pentru că ştim că vorbele noastre pot să bată mai rău decât un pumn.” – Cornel Ilie.

În acest moment putem vorbi de două campanii importante, cu tradiţie, care fac din  Avon un brand responsabil social:

  1. Campania pentru sănătatea sânilor (11 ani)
  2. Campania Respectului (5 ani) –  Programul 1000 de paturi (60.000$ în 2013), Programul de finanţare (45.000$ în 2013), 130.000 de donaţii

Campania pentru sănătatea sânilor are din acest an o nouă abordare – „Află că EA este bine”. Mesajul este transmis de Andreea Marin, Loredana şi Antonia, mamei, prietenei, surorii. Şi în 2013 vor fi evenimente şi concerte în oraşe importante din România, 22 septembrie-5 octombrie, primul oraş ales fiind Craiova.

Mass media a fost prezentă în cadrul conferinţei prin vocile jurnaliştilor Carmen Avram (Intact), Amalia Enache (MediaPro), Ionuţ Codreanu (ActiveWatch).

Maria Culescu (Asociaţia M.A.M.E.) a atras atenţia că şi cancerul este o formă de violenţă care trebuie împărtăşită pentru a putea fi conştientizată, iar Simona Burduja (psiholog) a schiţat portretul femeii într-o relaţie de tip abuziv, denumind-o supravieţuitoare – „violenţa în familie este un act voluntar”.

Premiile CSR4Women 2013

Jurnalism:

–          Lucian Mândruţă (Mediafax)

–          Elena Stancu (Marie Claire)

–          Daniela Palade Teodorescu (Avantaje)

Blogging:

–          Simona Tache

ONG:

–          Victoria Asanache (Fundaţia Renaşterea)

Programul de finanţare – granturile Avon 2013

Campania pentru sănătatea sânilor

  1. Spitalul Privat ISIS Constanţa – 40.000$
  2. Spitalul Municipal Câmpia Turzii – 12.000$

Campania Respectului

  1. Casa Estera – adăpost pentru femei      (Sibiu) – 30.000$
  2. Adăpostul de criză Esther (Braşov) –      15.000$

SHARE IT!

Anunțuri
Opreşte violenţa cu un SHARE

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s