Puţină matematică şi-un rezultat parşivel

E ultima zi de vacanţă. E momentul să fac nişte socoteli pe care le-am tot amânat.

Să vedem…

Am 42 de lei, alocaţia fetiţei mele care luni începe clasa a II-a. De fapt n-o am încă pe cea din septembrie, dar am păstrat-o pe cea din august.

Am găsit un ghiozdan ieftin, până în 70 de lei (sunt şi mai ieftine, dar se rup la mijlocul anului, deci socoteala iese peste 70 dacă mai cumpăr unul). Îl iau pe ăsta.

Socotind şi rechizitele pe care mai trebuie să i le cumpar, mai am ceva de anul trecut, mai cârpesc de-acolo, şi cu cărţile – manuale şi culegeri – care mi se vor cere, să zicem că am nevoie de vreo… 200 de lei.

Uniforma făcută de şcoală costa anul trecut 65 de lei.

O să se ceară bani la începutul şcolii, probabil vreo 100 de lei o să dăm pentru diverse cheltuieli.

Să facem socoteala: 435 de lei, asta înseamnă că alocaţia reprezintă nici 10% din cheltuieli.

Stai! N-am adăugat pacheţelele cu mâncare, hainele care trebuie cumpărate (a crescut copila, a mâncat prea sănătos), a ghetuţelor, adidaşi pentru orele de sport suplimentate de minister… dacă mai şi răceşte… mai adaug vreo 100 de lei pe medicamente. Ar mai trebui să începem şi nişte cursuri de dans, flaut (asta vrea)… nu de alta, dar parcă statul n-avea chef de copii pe maidane.

Dacă mai socotesc o dată, în mare, ajung la concluzia că alocaţia copilului de clasa a II-a, în condiţiile în care mi-am propus cheltuieli foarte decente, cu-o vânătoare acerbă a preţului mic, îmi acoperă undeva la 4% din banii pentru luna septembrie.

Desigur, statul nu trebuie să-mi întreţină copilul. Dar un 30% nu cred că ar fi o pretenţie prea mare. Nu ştiu cum vă descurcaţi voi, la mine a început să bată vântul… în portofel.

Ar mai fi şi florile pentru doamna, o jucărie…

Mai am 42 de lei de la fratele ei care merge la grădiniţă. Să văd, poate mai acopăr de-acolo cu ceva… că e mai mic, n-are nevoie de atâtea!

parents-sending-their-kids-back-to-school

Puţină matematică şi-un rezultat parşivel

Lasă un răspuns

