BrandRo – Top 50 Cele mai puternice branduri româneşti

Aflat la a patra ediţie, BrandRo – topul celor mai puternice branduri româneşti, prezintă studiul Unlock Market Research despre cele mai puternice 50 de mărci autohtone. Un proiect Biz, început în 2010, un eveniment care aduce în faţa companiilor româneşti opinia consumatorului autohton, un duş rece sau un moment Kodak pentru mărcile made in Romania.

“BrandRo – Cele mai puternice 50 de branduri româneşti, demersul nostru curajos început în urmă cu patru ani, a prins rădăcini. A luat amploare. În fiecare an, cartea şi topul sunt aşteptate cu interes atât de consumatori, cât şi de companiile care au început să înţeleagă că puterea unui brand constă în activităţi constante şi o strategie pe termen lung. Mai mult ca oricând, consumatorul se întoarce către brandurile româneşti şi începe să aprecieze unicitatea şi valoarea unui astfel de produs” – Marta Uşurelu redactor şef Revista Biz, fragment din editorialul publicat în cartea “50 cele mai puternice branduri româneşti”.

Evenimentul Biz, organizat la Howard Johnson Grand Plaza Bucureşti, a început la ora 10,00, oră la care Marta Uşurelu a şi dezvăluit în premieră faptul că anul viitor “vom avea top 100, un top care se anunţă foarte special”.

DSCN1213

Au urmat prezentările speakerilor invitaţi în acest an:

  1. Mihai Gongu (GMP) a vorbit în cadrul prezentării intitulate “Inter-naţional vs Intra-naţional” despre necesitatea curajului în comunicare, dar şi despre faptul că “brandurile internaţionale care vorbesc românilor trebuie să fie cât mai Intra-naţionale.” Concluzia lui Mihai Gongu este că “ar trebui sa căutăm dincolo de aparenţe”, să ne obişnuim să mergem la esenţă, depăşind      faza clişeului portului popular ca ID naţional;
  2. Ştefan Liuţe (Storience) – “Despre relaţiile dintre branduri şi clienţii lor – In a relationship it’s complicated?” pune accentul pe “atenţia la detalii” care poate să construiască un brand românesc apreciat, de la un banal dop al cutiei de lapte, la invelişul impenetrabil al unei tartine;
  3. Iulia Boancă (Unilever) – a lăsat imaginile să vorbească pentru Dero, marca româneasca autentică, brand care s-a promovat apelând de fiecare dată la umor. M-am amuzat revăzând clipul cu bunicul miner şi reauzind celebrul “Nepoateeeeee!”;
  4. Alexandra Cojocaru (Unlock Market Research) – argumentaţie, câteva date tehnice, concluziile şi prezentarea celor mai puternice branduri româneşti. “Mai puţin răsfăţ – românul nu s-a schimbat foarte mult, dar şi-a consolidat nişte strategii de cumpărare”, motiv pentru care companiile trebuie să fie foarte atente la importanţa loializării consumatorului.

Studiul a fost realizat prin telefon, pe un eşantion de 1200 de persoane, femei şi bărbaţi cu vârste între 18 şi 55 de ani, la nivel urban, reprezentând o cercetare cantitativă din care s-a evidenţiat, pe scurt, faptul că produsele alimentare şi de îngrijire personală sunt în trend ascendent, iar băuturile alcoolice se află în scădere. În 2013, consumatorul roman îşi exprimă apetitul pentru produse necesare unui trai mai cumpătat, mai sănătos.

Românii reconsideră importanţa produsului şi o fac cu pragmatism şi individualism, 2013 fiind un an de stabilitate atât pentru companii cât şi pentru consumatori. Anul acesta companiile new entry în top sunt doar în număr de cinci: Aqua Carpatica, Delaco, Tarom, Emag şi Jidvei.

Top 10 Media Branduri care fac spectacol – 1. Pro TV; 2. Antena 1; 3. Prima; 4. Kiss FM; 5. TVR1; 6. RadioZU; 7. Radio 21; 8. Adevărul; 9. Libertatea; 10. Guerilla.

brand ro carteaCartea “50 cele mai puternice branduri româneşti”, ediţia 2013, cuprinde două editoriale semnate Marta Uşurelu – redactor şef Revista Biz şi Adina Vlad – Unlock Market Research, metodologia studiului, topul 50 branduri româneşti şi poveştile care au marcat existenţa celor mai puternice branduri româneşti, clasificate în funcţie de performanţe şi gradul de afectivitate în rândul consumatorului, top 10 media – branduri care fac spectacol (un clasament destul de stabil faţă de 2012) şi un capitol de încheiere dedicat strategiilor de rebranding şi studiilor de caz, câteva branduri româneşti care au avut curajul să se reinventeze în 2012 şi prima jumătate a lui 2013.

top 50 branduriDSCN1216

Anunțuri
BrandRo – Top 50 Cele mai puternice branduri româneşti

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s