Punem sau nu diacritice în online?

O întrebare care încă naşte discuţii.

Eu, pe blog, am ales să le pun. Pe facebook sau alte platforme, nu folosesc. Mă încurcă de cele mai multe ori. Scriu mult mai repede fără diacritice, dar pe blog îmi place să scriu în ritmul meu prin prisma faptului că blogul e mica mea placere vinovată. În rest, pentru alte platforme, explicaţia este că scriu în grabă, indiferent dacă mesajul este unul lung sau nu.

În ceea ce priveşte percepţia când citesc, mi-e indiferent dacă găsesc sau nu diacritice.

Cu totul altfel stau lucrurile când primesc comunicate de presă. La acest capitol, îmi place să am variante şi cu şi fără. Unui comunicat de presă nu e ruşinos să-i dai copy paste. Din punctul meu de vedere e chiar foarte indicat, nu are rost să-ţi bagi tastele aiurea în munca unui PR.

Am ajuns la capitolul comunicate de presă şi e cazul să spun că, la ora asta, un comunicat corect care te face să spui ca PR-ul şi-a făcut treaba bine este acela care cuprinde o parte de vizual (neapărat afişul, dacă există unul) şi comunicatul cu ambele variante, fără diacritice şi cea cu diacritice.

Profit de ocazie pentru a anunţa şi un eveniment care mi-a fost comunicat “ca la carte”, motiv pentru care ţin să şi felicit echipa care se ocupă de promovare. Big like!

Pentru că pe blog folosesc, am ales varianta cu diacritice.

comunicat

 

UNDERCLOUD 2013 – Festival de Teatru Independent (de orice)

UnderCloud 2013_AfisÎn perioada 20 – 31 august 2013, cea de-a șasea ediție UNDERCLOUD aduce la un loc 28 de spectacole, cele mai bune producții ale teatrelor independente din țară, care vor intra în competiție pentru premiile festivalului. Sala Horia Bernea (NCRR), Clubul Țăranului și curtea Muzeului Național al Țăranului Român din București se vor afla în fiecare seară, timp de 12 zile, sub umbra necesară a norului de teatru proaspăt.

Debutul acestei ediții va fi marcat de spectacolul „Măscăriciul”, cu Horațiu Mălăele și Nicolae Urs, un adevărat eveniment teatral care se joacă de opt ani cu sala plină. Tot marți, de la ora 21:00 va avea loc „Mecanica Inimii”, spectacol lectură produs de UNDERCLOUD în regia lui Chris Simion, cu o distribuție formată din câțiva dintre cei mai mari actori ai momentului, care susțin teatrul independent: Maia Morgenstern, Medeea Marinescu, Marian Râlea, Marius Manole și Vlad Zamfirescu. Miercuri, 21 august, curtea interioară a Muzeului Național al  Țăranului Român se va transforma sub luminile primului spectacol de teatru acrobatic din România, „Omul Pescăruș”, iar joi, Medeea Marinescu și Marius Manole vor putea fi revăzuți într-un spectacol de excepție în regia lui Radu Beligan, „Fă-mi loc!”. Pentru prima oară, UNDERCLOUD adăpostește anul acesta spectacole-concert, prin care actrițele Aylin Cadîr și Anca Sigartău pot fi redescoperite. De asemenea, UNDERCLOUD susține teatrul tânăr și foarte tânăr, prezentând unele dintre cele mai bune spectacole de absolvire de la UNATC „I.L. Caragiale” precum și pe cel care va câștiga premiul pentru cel mai bun spectacol la Festivalul Ideo Ideis din Alexandria.

Festivalul UNDERCLOUD este direct, onest și curajos, este butonul de refresh care trebuie apăsat la sfârșitul unei veri lungi. Folosește poveștile zilei de azi pentru a da un imbold spectatorilor și creatorilor de teatru, pentru că vorbește despre aici și acum, pentru că e liber, pentru că provoacă la dialog.

Biletele se găsesc la Clubul Țăranului din 15 august si online pe http://www.bilete.ro. Pentru informații și rezervări puteți suna la 0727.100 856 sau ne puteți contacta pe http://www.daya.ro .

Directorul Festivalului: Chris Simion, regizor & scriitor

Director Executiv: Carla-Maria Teaha, PR, actriță

Director de Program: Marius Zarafescu, teatrolog

Producători: Compania de Teatru D’ AYA şi Marla Image Boutique.

Punem sau nu diacritice în online?

Lasă un răspuns

