Bucureşti, capitala ţării… eşti?

Acum o săptămână, am auzit timid zgomotul inconfundabil al picamerului. Doar că s-a înteţit şi s-a repetat în asemenea măsură încât, speriată fiind de câte demolări se fac în ultimul timp, am crezut că au ajuns cu asta şi la strada mea. Sincer, nu m-ar mira să fiu trezită într-o dimineaţă să mi se spună că trebuie să mă mut, că o să treacă pe-aici vreo autostradă, ceva.

Am iesit în strada să caut nişte afişe de pe care să mă informez cu scopul şi durata. Nimic, evident.

 str. Petru Rares

 (Să vă zic şi de stâlpi şi cabluri? Nu.)

Întreb atunci un muncitor, altcineva nu era. Îmi răspunde ceva, din care nu am înţeles nimic. A, ba da! Am înţeles ca trebuie să schimbe nişte chestii, de ce să mint.

“Şi cât durează lucrarea?”

“Păi, până terminăm, doamnă!”

Mai trece o zi, se mai face o groapă, se mai face gălăgie, se mai face mizerie.

 groapa saptamana 1

 

Mai trece şi-un weekend, doar n-o să lucreze în weekend!!!

Vine sfânta zi de luni.

Animaţie pe stradă, muncitorii sosesc. Intră unul în curte şi anunţă că se opreşte apa rece pentru o oră. AHA! Văd că dau şi capacul de la canalul din curte la o parte. AHA! Deci lucrarea are legătură cu apa, canalizarea, aşa ceva… cred că înţeleg.

 groapa cu teava

 

Trec nişte ore, nu se mai mişca nimeni, stăteau oamenii în arşiţă degeaba. Ies în stradă şi văd un domn îmbrăcat în albastru, părea mai şef. Întreb:

“Ce se întâmplă? Cât mai durează?”

“Mai durează, doamnă, că ce să fac a venit ăsta şi a rupt un cablu şi acuma trebuie să aştept să vină să mai facem o gaură!”

“Poftim? Şi cine plăteşte pentru greşeala asta?”

“Păi cine, doamnă, eu, că trebuie să stau s-aştept să vină să mai sparg aici o dată, ca să pot să trag cablul!”

Şi a mai spart. Lângă groapa necesară, au mai făcut una, pentru că cineva a greşit – a rupt un cablu. Ştiaţi că pe strada Petru Rareş sunt clădiri vechi? Acum, arată după cum urmează, chiar în faţa porţii.

gropile 2 si 1Desigur, eu mă gândeam la cu totul altceva când am pus întrebarea, cum ar fi o amendă, faptul că eu stau fără apă, faptul că se mai sparge o stradă asfaltată bine acum un an, doi, din neglijenţă…

“Şi, de fapt, ce lucrare faceţi, că aşteptam şi eu să văd pe poartă un afiş cu cât durează, cine execută lucrarea, eventual nişte scuze pentru inconveniente…”

“N-am avut timp doamnă să mai punem afişe, că peste tot în Bucureşti facem lucrări de-astea. Ştiţi câte avem? Vreo 400!”

“Am văzut că şi pe Popa Tatu sunt nişte gropi exact ca astea de-aici” zic.

“Aaaa, păi acolo e şi mai rău! Tot noi facem şi-acolo!”

Toate acestea se întâmplă pe strada Petru Rareş din sectorul 1 al capitalei europene Bucureşti. Această stradă este măcelărită constant, dar ca acum parcă n-a fost niciodată. Evident că fotografiile le-am trimis şi Primăriei Sectorului 1. Aştept un răspuns, poate primesc unul coerent, poate cineva plăteşte totuşi o amendă (şi Doamne ajută să nu fiu eu aia!), nu doar o mică pedeapsă de genul “mai stai trei ore la muncă, bă!”.

Vă las să vă delectaţi cu strada mea aşa cum arată acum – în frumoasa zi de 23 iulie, când n-a fost picior de muncitor sau şef de şantier în zonă. În rest… E frumoasă, cand o lasă!

Această prezentare necesită JavaScript.

Bucureşti, capitala ţării… eşti?

Lasă un răspuns

