La fix! Şi de la capăt!

Părinţii mei au divorţat când eram prea mică încât să-mi pese de treaba asta. Aşa că, deşi stăteam cu mama, mă întâlneam şi cu tata, nu foarte des, dar suficient cât să fie ok. Nicio dramă.

La fiecare întâlnire ajungeam înainte de ora stabilită. Nerăbdare sau fel de-a fi?

Mă enervam de fiecare dată, pentru că mi se părea că el întârzie. Adică ce, numai eu puteam să ajung înainte? Dacă am stabilit să ne vedem la 10,00, aşa cum eu ajungeam mereu la 9,45, putea şi el să vină tot atunci. Aşa că, din punctul meu de vedere, tata întârzia mereu.

Punctualii trebuie să ajungă mereu înainte. Să facem un calcul scurt: decât (sâc!) să întârzii, mai bine vii cu 10 minute mai devreme. Ca mine, şi alţii. E greu să fii la fix, fix, iar dacă mai iei în considerare că şi ceasurile pot fi setate diferit, faci niste ecuaţii (dacă te pricepi) şi vezi că întotdeauna dă cu virgulă. Aşadar mai devreme, mai bine.

S-a întâmplat însă, ca pe la 12 ani să întârzii şi eu (vai!) la una din întâlnirile cu tata. Ce-am aflat atunci: “Eşti ca maică-ta. Tot timpul întârzia la întâlniri când eram tineri!” Am procesat şi nu m-a mirat asta, că aşa era. Întârzia la şcoală, întârzia la şedinţele cu părinţii, întârzia la serbări. Dintre toate lucrurile din lume, tata a reţinut asta. Şi? Ce spune “asta” despre mama? M-am gândit intens. Mama este un om foarte serios, dar întotdeauna când face ceva, mai gaseşte şi altceva de făcut. Cu alte cuvinte, nu prioritizeaza. De ce? Pentru că nu face parte din generaţia “în viteză”, ci din aia, în care oamenii mai şi visau înainte să facă o ciorbă. Deloc din lipsă de respect. În ceea ce priveşte “Timpul costă bani, iar să întârzii te face să pierzi bani”, aşa cum am citit aici, spun doar atat: mama n-a fost bogată niciodată, dar bubuie de idei! Şi, la urma urmei, dacă tata făcea ca mine? Adică, ajungea mai devreme la întâlniri?

Bine, bine, dar cu mine cum stă treaba?

Eu rămân aşa cum sunt. Adică, ajung la întâlniri calculat. Punctualitatea e bună, my way:

Fii punctual când:

  1. Mergi la un interviu pentru un job – nu e bine să ajungi nici prea devreme, nici după ora stabilită. În general, lucurile se amână şi dacă ajungi “la fix” ai timp să şi studiezi terenul, adversarii, atmosfera. Dacă nu, măcar eşti in time. Oricum, presupun că te-ai dus pregătit;
  2. Lucrezi într-o corporaţie, ai o munca normată;
  3. Ai copii sau eşti chiar tu la şcoală, facultate etc;
  4. Eşti bonă (crede-mă, nu vrei să te pui cu o mama grăbită!);
  5. Te întâlneşti cu părinţii (chestia asta te scuteşte să afli dacă eşti ca maică-ta sau ca taică-tu);
  6. Ai o întâlnire de business (nici mai devreme, nici mai târziu, vrei să ai un avantaj la negociere, nu?);
  7. Te duci la film, teatru, spectacole.

Nu trebuie să fii punctual când:

  1. Te întâlneşti cu un iubit căruia vrei să-i dai papucii (te poate scuti de nişte explicaţii siropoase, dacă faci asta în mod repetat – să sperăm că e fixist şi se satură el);
  2. Mergi la manichiură, pedichiură, păr şi alte proceduri (niciodată nu se respectă programările şi mai mult te enervezi);
  3. Lucrezi la stat (colegii te iau în vizor că vrei să ieşi în faţă, nu e bine ntz, ntz!);
  4. Mergi la party – cine nu întârzie??? Dar cu măsură, până în sfertul academic;
  5. Trebuie să iei pe cineva cu maşina (nici el/ea nu se aşteaptă să fii punctual, la ce trafic avem…);
  6. Arunci gunoiul (tabieturile devin ticuri, foarte uşor, şi nu vrem asta);
  7. Mergi la doctor (fii acolo mai devreme, s-ar putea să te primească şi scapi).

Doar câteva exemple. E bine când citeşti şi ţi se confirmă nişte lucruri. Cu alte cuvinte, nu spun numai eu asta.

Daca vrei și tu să primești acces la articole și resurse de genul celui despre care am scris eu astăzi, încă te mai poți abona gratuit la TheHunger.ro aici.

La fix! Şi de la capăt!

Lasă un răspuns

