#facap @ #bizsmscamp – Social Media Summer Camp 2013

Am ajuns.

Am mâncat.

Am băut.

Am facut drive test.

Ne-am împrietenit.

Ne-am distrat.

Motto: Ne vedem în 10 minute la sală!!! (Marta Uşurelu)

Şi, odată precizat acest motto, situaţia se schimbă, rezumatul este altul. Pentru că nu era vorba de sala de mese sau sala de dans, ci de sala de conferinţe!!!

Trei zile de prezentări cu speakeri implicaţi în social media, trei zile în care afli cum se conectează sub acelaşi click companii-agenţii-bloggeri.

Din capul locului, vreau să menţionez că în România putem vorbi despre această ecuaţie, companii-agenţii-bloggeri. Poate cu necunoscute, poate cu minus, poate cu plus, dar cu rezultate. Ce înseamnă această ecuaţie de fapt? Înseamnă discuţii, campanii – relaţionare, înseamnă un mod se supravieţuire pentru toţi în social media, cu observaţia că despre mass media începe să se vorbească mai puţin, new media şi social media devenind noile canale de comunicare. Un semnal de alarmă? O chestiune absolut normală pentru secolul informaţiei? Dacă ne raportăm la faptul că totul este în mişcare, că totul se află într-o fază în care lucrurile se descoperă, semul întrebării stă încă firesc. Dacă nu înţelegem asta, înseamnă că am pierdut startul şi, în ceea ce priveşte presa, rezultatele se văd şi fără să fii vreun specialist.

Ziua 1 – #bauau

Social Media în 2013: Real Time

–  Facebook: peste 6 milioane de utilizatori în România

–  Bloguri România: peste 3 milioane de cititori

Cum s-a schimbat Social Media în ultimul an în România vs ce înseamnă azi SM în lume.

Speakeri:

1. Cristian China-Birta – consultant în online şi social media – scrie pe chinezu.eu din octombrie 2007

“Exemple de real time şi nu prea în social media”, prezentarea o găsiţi aici.

“Nimeni nu ştie cu adevărat să facă social media, pentru că este în continuă mişcare”

“Fusurile orare ar trebui fentate de către branduri”

“Teoretic se poate. Practic, suntem la nivel teoretic”

2. Cristian Manafu – trainer şi consultant în online şi social media din 2008 – manafu.ro

“What s hot in Social Media”, prezentarea o găsiţi aici.

“Intrarea în social media este o decizie strategică de management”

“Este necesară alinierea tuturor departamentelor la acelaşi obiectiv”

3. Victor Kapra – din 2006, blogger si jurnalist freelancer specializat in noi tehnologii – victorkapra .ro

“The rise of the image, the fall of the word” – Mitchell Stephens journalism professor New York University, prezentarea o găsiţi aici.

“Vizualul devine instrumentul de dialog-conversaţie preferat în social media”

“Fotografia devine mediu de comunicare”

“Noua generaţie – o altă specie media”

“Companiile şi managerii de companii trebuie să devină producători de conţinut vizual”

Ziua 2 – #facap

Creativitate – Ce vor companiile? – Cum gândeşti o campanie de social media?

Speakeri:

1. Monica Jitariuc – managing director The Practice

Lecţia de creativitate – It takes three to tango, prezentarea o găseşti aici.

„Premiile în PR sunt importante”

„Tango în trei: client – agenţie – blogger”

„PR – managementul reputaţiei”

2. Iulian PădurariuMARKS

Gamification – Cand marketingul devine joc – Training interactiv

Află cum să creezi şi să gestionezi engagement luând ca exemplu implicarea de care noi ca fiinţe umane dăm dovadă atunci când suntem implicaţi într-un joc care ne place.

Idei, prezentare:

–  elementul FUN s-a conturat în anii ’30 odată cu studiul despre homo ludens, Johan Huizinga. Astăzi avem patru elemente de FUN:

a)      EASY FUN – explorare, surprize, feedback – menţine focusul

b)      HARD FUN – provocări, strategie, progres

c)      PEOPLE FUN – comunicare, cooperare, competiţie

d)     SERIOUS FUN – colectare, repetare, impact Teoria personajului

– 4 tipuri de jucători:

a)      killers – cei care vor să fie primii 20%

b)      achievers – colecţionarii (de insigne, diplome, followeri etc) 40%

c)      explorers – exploratorii, curioşii 50%

d)     socializers – cei care îşi doresc expunere 80%

Cele trei părţi importante de focus ale jocului sunt: game mechanics, game dynamics, game aesthetics. Relaţia client – brand devine valoroasă prin engagement, printr-o implicare activă, prin transformarea elementului boring în elementul fun.

3. Mihai Gongu – director de creaţie GMP, creatorul campaniei „Why don’t you come over?”

“About creativity, responsiveness, and other silly online tricks”, prezentarea o găsiţi aici.

“Creativitatea este o alegere”

“Caută restricţii şi transformă-le în avantaje”

Ceea ce nu vei găsi în prezentare:

–  în spatele unui bărbat de succes, stă o femeie creativă – ideea campaniei “Why don’t you come over?” a venit de la soţia sa, prezentă şi în timpul prezentării susţinută de Mihai Gongu, chestiune pe care nu ştiu câţi creativi ar face-o, ar recunoaşte-o. Implementarea campaniei a făcut-o Mihai – imediat a realizat că are nevoie de un mijloc de comunicare puternic, care să aibă ecouri în întreaga lume, nu doar la nivel local, care să ajungă rapid atât în online cât şi în agenţiile de presă. Concluzia – platforma Gândul este mijlocul cel mai eficient, a pariat şi a câştigat. Ecourile acestei campanii sunt deja cunoscute şi demonstrează cât de important este să fii în media, în social media în real time.

4. Ce vor companiile?

La această sesiune au participat reprezentanţii Cora Romania, Dacia şi Renault România, UniCredit Ţiriac Bank, Danone România şi Romtelecom.

Urmează punctul 5 din agendă – momentul adevărului. Workshop – Cum gândeşti o campanie în social media – exerciţiu practic şi interactiv de 60 de minute, pe echipe de câte 7-10 participanţi, coordonaţi de un specialist în campanii derulate în social media. Practic, companiile sponsori ai SMS Camp au oferit un brief de campanie, pe baza căruia trebuiau alese metodele de promovare în social media, campanii jurizate apoi de Cristian China-Birta, Alexandru Negrea şi Marius Matache.

Am avut norocul să mă aflu în una din echipele câştigătoare. Iar acest noroc se traduce în schema gândită de coordonatorul echipei noastre Gabriel Oana gaben.ro, specialist pe zona youtube. Brieful echipei noastre a fost oferit de Renault, produsul promovat fiind Renault R-link, iar subiectul – lansarea naţională a tabletei multimedia Renault R-link în România. Această tabletă multimedia este încorporată şi conectată la internet şi la vehicul, o premieră în zona auto, care va deveni din acest an un numitor comun al întregii game Renault. Un sistem care, iniţial lansat pe Noul Clio, se va regăsi progresiv pe toate vehiculele din gama Renault. Nu am fost singura echipă câştigătoare, locul I fiind ocupat de două: echipa Renault şi echipa Staropramen a cărei prezentare a fost susţinută de Iulian Pădurariu. A fost cel mai apreciat moment al zilei, toţi participanţii având astfel ocazia să aplice idei, soluţii, expertize din domeniile în care activează, plus elementul fun cu care venisem echipaţi toţi.

Această a doua zi s-a încheiat cu muzică live – Marius Matache şi Ionuţ Tecuceanu unplugged.

Ziua 3 – #bizsmscamp 2013

Despre performanţă. Concluzii

Speakeri:

1. Sergiu Neguţ  Wanted Transformation Consultancy

“Time management – performanţă şi spirit de echipă”, prezentarea o găsiţi aici.

“Ţine doar de tine, ca prin fapte şi cuvinte zise, să te apropii de ce acum numeşti vise”

2. Exclusivitate: Cristi Dorombach – piticu.ro , a părăsit echipa Realitatea.net pentru Libertatea.ro.

3. Laurenţiu Dumitrescu Digital Star

“Social media e un mediu de comunicare eficient?”, prezentarea o găsiţi aici.

“Ideea e la fel de importantă ca execuţia”.

“În culisele unei campanii eficiente – Samsung Note 2 – Manifest pentru creativitate” – o campanie care şi propus ca printr-o aplicaţie digitală Facebook, cu ZERO investiţii în media, să facă oamenii să simtă pe propria piele cum este să ajungi o persoană a cărei creativitate este recunoscută public.

4. Ionuţ Radu Munteanu PPC Specialist, Trainer & Partner, Web Digital

“7 lucruri care m-au uimit în marketingul online centrat pe performanţă”, prezentarea o găsiţi aici.

“Pay per click este după părerea mea modelul perfect de achiziţie de media, echitabil pentru ambele părţi. Un veritabil win-win şi pentru publisher şi pentru advertiser”

5. Gabriel Oana Gaben.ro

„Ce face Youtube pentru tine?”, prezentarea o găsiţi aici.

“Youtube vrea o relaţie de durată”

“Fă un plan – Filmează – Editează – Publică pe Youtube”

6. Alexandru Negrea Spada, alexandrunegrea.ro

“Facebook Ads”, prezentarea o găsiţi aici.

Dragoş Stanca Thinkdigital – singurul partener oficial Facebook în România – singura agenţie din România care are acces la “ facebook logout experience”, acea reclamă pe care o găsim atunci când facem logout din facebook. O astfel de reclamă (care poate fi o fotografie cu linkuri, un clip video etc) are ca desfăşurare de timp 24 de ore şi ajunge la minim o treime de utilizatori facebook.

“Strategia de campanie Facebook Ads, paşi: obiective, A-B testing, targetare, buget, traking”

7. Costin Cocioabă reFresh.ro , Managing Director at Bakers Digital Communication

“Campanii pe Facebook sau bloguri?”, prezentarea o găsiţi aici.

Facebook

avantaje: targetare, +1 proprietate online, cifre de audienţe clare

– dezavantaje: content volatil, modificările frecvente ale reţelei

Bloguri

avantaje: acces la comunităţi formate, rezultate immediate, rezultate pe termen lung, comunicare;

– dezavantaje: puţini bloggeri pregătiţi pentru campanii, lipsa unei auditări a audienţei la nivel individual

Concluzii: nu există o reţetă a succesului, obiective?, social media înseamnă 24 din 24

Social media înseamna colaborare – concluziile companiilor, agenţiilor, bloggerilor.

8. Marta Uşurelu redactor şef Revista Biz

“De ce facem Biz SMS Camp”, prezentarea o găsiţi aici.

“Pentru că social media se schimbă continuu”

“Pentru că niciodată nu e prea târziu să înveţi ceva”

“Pentru că mereu trebuie să consolidezi ce ai învăşat deja”.

Toate aceste întâmplări frumoase au avut loc datorită echipei minunate Biz, o echipă coordonată şi însufleţită de Marta Uşurelu (mulţumesc Marta!), care a reuşit ca şi a 5-a ediţie a taberelor social media – Social Media Summer Camp şi Social Media Snow Camp – să fie un succes.

70 de participanţi la BIZ SMS Camp 2013 (4-7 iulie), o locaţie care rămâne în memoria tuturor – Bucegi Porţile Regatului Pârâul Rece, informaţii, networking – cheked!

Joi – 11 iulie 2013 – follow-up în Bucureşti.

28 noiembrie – 1 decembrie 2013Social Media Snow Camp (sold out din nou!!!)

Peste câteva luni, ne vedem la sală!!!    

Această prezentare necesită JavaScript.

Anunțuri
#facap @ #bizsmscamp – Social Media Summer Camp 2013

2 gânduri despre &8222;#facap @ #bizsmscamp – Social Media Summer Camp 2013&8221;

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s