Decât o revistă şi Speranţa

Azi am vrut să citesc o revistă, într-un parc, pe o bancă. Altfel spus, dacă tot merg cu copiii, dacă tot nu arde soarele, dacă tot e o dimineaţă frumoasă, dacă tot e liber parcul, să scot şi eu Decât o Revistă şi s-o savurez. Şi cum copiii erau într-o zi bună, fără probleme (n-o să credeţi câte probleme au copiii ăştia, azi), zic în gând ”I’m fine, baby! Let’s get it on!”. Ajungem. Răcoare, bancă liberă, pe cei mai multi copii îi ştiam, deci au şi-ai mei ce să facă, zona safe că-i parcul mic şi n-are sărăcii din alea de-ţi rupi gâtul doar uitându-te la ele. Minunat.

Deschid revista, aprind şi-o ţigară să fie sentimentul de spectaculos mai abitir. Parcă şi vedeam scris pe galben “Breaking News – Madam Isopescu stă pe bancă, citeşte şi fumează în linişte”. Citesc, respir, visez… Doamne ce viaţă mişto am!

“Ia uite-o X pe Y! Aaaaaa, uite-o şi pe MAMA ei! Şi frăţiorul tău e in parc?” se aude. Tare. Foarte tare. Bunica respectivă, pac rucsacelul copiilor pe banca MEA! Pac şi-o sticlă cu ceai, pac şi-una de cola. Şi-ncepe. Caruselul se învârte. “Iar m-a păcălit copilul ăsta. I-am dat bani de ceai şi şi-a luat cola.” “De ce i-o lăsaţi?” întreb eu, şoptit, poate n-aude. “Ia dă cola aia încoace, Alex!” Tare. Răsfoiesc şi eu tare. Magia – în copac. Dusă. Totuşi, ţin revista bine, cu mâinile încleştate. N-o s-o dau la o parte, n-o să renunţ la plăcerea mea vinovată!

Nimic.

“Nora mea mi-a zis că vă cunoaşte. Dar Y nu seamănă cu dumneavoastră. Vai, dar ce căţel frumos. Ia uite cum dă din lăbuţe! Ia uite, Z! Hai dă-i mingea să se joace. Asta e o minge scumpă, nu? Nu e de-aia care se sparge usor! X nu vorbeşte.” “Câţi ani are?” – zic, totusi, să nu fiu nesimţită (!!!) “Are doi ani şi jumătate. Dar nu ne panicăm. Aşa a făcut şi ăsta mare. Dar le ştie pe toate! E foarte deştept. “Nu-i mai daţi ce vrea, fără să spună cuvântul obiectului. Repetaţi-l odată cu el.” “Aaaa, cum să fac asta? Că se enervează!” Mai dau o pagină. Îmi jucau literele în cap. Desenele, pozele, titlurile, gândurile.

“Femeie! Am venit în parc să citesc! Decât o revistă! Mi-am dorit asta toată viaţa mea de mamă! Când plimbam primul copil în căruţ, mă uitam cu invidie şi disperare la mămicile care-şi permiteau luxul asta. Eu nu puteam. Copilul meu urla, dacă nu se mai mişca beleaua de căruţ! La al doilea copil, iar nu puteam, că trebuia să fâţâi şi căruţul şi să dau şi cu lopăţica în nisip. Am auzit deja toate poveştile imbecile cu, despre bebeluşi şi copii mici! Mă doare-n cot (POHUI) de ceai, cola, minge, cireşe, suc de morcovi, mc donalds şi alte discuţii din cauza cărora am cheltuit o avere pe ţigări! Mi-am luat şi eu o revistă. TACI! PLEACĂ!”

Nu i-am spus asta. Sunt un om calm. Prea calm. Doar în mintea mea sunt furtuni uneori. Şi oricum… n-ar fi înţeles. În timpul monologului care a durat mai mult şi mai nevrotic în capul meu – “Eu sunt din Popeşti. Mai am o casă şi la Ploieşti. Dar noră-mea nu vrea să mă lase cu copiii acolo. La Popeşti am casă cu fraţii mei. Eu, două camere şi ei câte două. E casă mare. Trebuie să fac baia, că încă n-am terminat-o. Acum mă duc eu la Popeşti şi soţul la Ploieşti. Ia uite ce mâini am. Am făcut la dulceaţă, să fie pentru toţi. Şi de cireşe şi de vişine. Vişine nu prea sunt anul asta. Le-am cules singură că l-am plătit pe un vecin cu un leu cincizeci şi nu le-a cules. Speranţa e o vecina nebună, de-a mea. Mă reclamă la poliţie mereu.” (???) „Dar acum i-am prins şi eu slăbiciunea. Când o văd, îi zic – Da ce-ai ieşit aşa nearanjată, ia du-te să vezi ce urât îţi stă părul – şi aia se duce şi scap de ea.”

Stai puţin! Speranţa???

Da, SPERANŢA… o cunosc şi eu. Singura prietenă adevărată. Singura care mă face să visez că voi citi şi eu decât o revistă, pe decât o bancă, în decât un parc, în linişte. Decât. Şi să dea dracii dacă o s-o trimit vreodată să-şi aranjeze părul!

Decât o revistă şi Speranţa

Lasă un răspuns

